جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 ارديبهشت 1394     
بهره برداری از تونل شهدای غزه همزمان با اتمام عملیات احداث ادامه بزرگراه حکیم

به گزارش عمران شهری شهرداری نیوز،جانشین پروژه تونل حکیم از بهره برداری تونل حکیم (شهدای غزه) همزمان با اتمام عملیات احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم خبر داد.

مهندس مهدی پورهاشمی اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته در تونل حکیم نشان می‌دهد که این پروژه هم اکنون حدود ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پورهاشمی ضمن اشاره به بازدید معاون جدید فنی و عمرانی شهرداری تهران و برخی دیگر از مدیران شهری از تونل حکیم افزود: هم اکنون ما موفق شده‌ایم که کل عملیات تونل سازی و لاینینگ را به اتمام برسانیم و تنها آسفالت و زیرسازی تونل باقی مانده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به ویژگی‌های پروژه خاطرنشان کرد: تونل حکیم دارای دو رشته شمالی به متراژ ۱۰۸۰ متر و جنوبی نیز ۱۰۸۳ متر است و با احتساب رمپ‌ها و دیگر جزئیات ۳۲۵۶ متر است که هم اکنون عملیات حفاری و لاینینگ هر دو رشته به اتمام رسیده است و تنها آسفالت آن باقی مانده است. 

به گفته پورهاشمی چند درصد باقی مانده از تکمیل شدن نهایی پروژه به عملیات هوشمند سازی و سیستم تاسیسات آتش نشانی مربوط می‌شود که با تزریق منابع مالی به اتمام خواهد رسید. 

جانشین مدیر پروژه تونل حکیم ضمن عنوان اینکه پیش‌تر قرار بود این پروژه در بهمن ۹۳ افتتاح شود گفت: با توجه به اینکه تونل حکیم تنها یک قطعه از پروژه کلی حکیم است، خاطرنشان کرد: با تصمیمات اتخاذ شده قرار شد که تونل حکیم با تمامی قطعات و جزئیات آن همزمان با اتمام عملیات احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم به بهره برداری برسد.

وی این نکته را نیز مورد تاکید قرار داد که در صورتی که هدف تنها تکمیل تونل حکیم بود، بسیار زود‌تر از این تاریخ شاهد بهره برداری از این پروژه می‌شدیم.

پورهاشمی با عنوان اینکه رکوردهای ثبت شده در ساخت تونل حکیم از تونل نیایش نیز پیشی گرفت، تصریح کرد: در تونل نیایش ما شاهد ۱. ۲ متر حفاری در روز بودیم که این امر در تونل حکیم به ۱. ۹ رسید، علاوه بر این کل عملیات حفاری در مدت ۹ ماه و عملیات لاینینگ نیز طی ۸ ماه انجام شد که رکوردهای بسیار قابل توجهی بود. 

وی با بیان اینکه در تونل حکیم شاهد کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت تجهیزات نیز بودیم عنوان کرد: شاهکار پروژه حیکم این بود که هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نشد و حتی یک اصله درخت نیز در طول عملیات قطع نشد.

جانشین مدیر پروژه تونل حکیم با مقایسه بحث تونل سازی در ایران و جهان گفت: امروز در بحث تونل سازی و تونل‌های شهری که از معضلات زیادی برخوردار است، شاهد پیشرفت بسیاری در کشور بوده‌ایم.

پورهاشمی افزود: پروژه حکیم بدون دخالت کار‌شناسان خارجی صورت گرفت و تمامی عملیات آن از سوی مهندسان ایرانی انجام گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه در راندمان کاری ما در مبحث تونل سازی نسبت به جهان بسیار بهتر شده است، یادآور شد: در مقام مقایسه با کشورهای دنیا یا با آن‌ها برابری می‌کنیم و یا از آن‌ها جلو‌تر هستیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: