جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 ارديبهشت 1394     
چگونه استرس را مهار کنیم!

ایسنا: یک کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه «نان جوی دوسر» حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده است که به تدریج هضم می‌شود و کم‌ کم قندخون را بالا می‌برد، گفت: به همان نسبت هم در یک جریان آرام و مداوم باعث ترشح سروتونین می‌شوند و مدت طولانی‌تری سرحال هستید.

مریم میرزایی، با اشاره به اینکه کربوهیدرات‌ها باعث می‌شوند سروتونین بیشتری در مغز ترشح شود، گفت: هر قدر بدن شما آهسته‌تر کربوهیدرات‌ها را جذب کند، ترشح سروتونین دوام بیشتری دارد.

وی گفت: هنگامی که دچار استرس می‌شوید یا مضطرب و کلافه هستید، به جای خوردن موادی چون شیرینی و شکلات‌های بسیار شیرین یا بستنی که حاوی قندهای ساده هستند، موادی چون نان جوی دوسر بخورید.

میرزایی یادآور شد: قندهای ساده، شیرینی یا شکلات شیرین باعث می‌شوند قندخون یکباره افزایش یابد و خیلی سریع احساس کنید سرحال شده‌اید، اما بعد قند خون‌تان به همان سرعتی که بالا رفته، پایین می‌آید و دوباره نیاز به خوردن این مواد را احساس می کنید.

وی افزود: نان جوی دوسر حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده است که به تدریج هضم شده و کم‌ کم قندخون را بالا می‌برد و به همان نسبت هم در یک جریان آرام و مداوم باعث ترشح سروتونین می‌شوند. به این ترتیب مدت طولانی‌تری سرحال هستید.

این کارشناس ارشد تغذیه در پایان یادآور شد: "نان جوی دوسر" حاوی فیبر زیادی است که به تدریج در معده هضم می‌شود و اجازه نمی‌دهد زود گرسنه شوید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: