جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 ارديبهشت 1393     
كاهش 40 درصدي ذخيره آب سدهاي تهران نسبت به سال گذشته

به گزارش شهرداری نیوز، رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهردار‌ي تهران از كاهش ذخيره آب سدهاي تهران به ميزان 40 درصد نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ميزان بارندگي از ابتداي سال زراعي تاكنون 37 درصد در مقايسه با بلند مدت كاهش داشته است.

دكتر علي محمد شاعري رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهردار‌ي تهران با اشاره به اينكه مصرف بالاي آب شرب در شهر تهران حداقل دو برابر سرانه جهاني است اظهار كرد: بخشی از مصرف بی‌رویه و بیش از حد نیاز شهروندان مربوط به مصارف غیر ضرور، نظير شستشوي اتومبيل و نظافت ساختمان، آبیاری فضای سبز منازل است كه مانند اکثر کشورها نبايد از آب شرب بهداشتي در مصارف غير ضرور استفاده نمائيم و مصارف آب خام از آب شرب تصفیه شده تفكيك شود.

وي در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر مقدار زيادي از هدر رفت آب تهران به علت فرسودگي شبكه‌هاي آبرساني است كه بايد با نوسازي شبكه‌هاي فرسوده موجود از اتلاف آن جلوگيري شود.

رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با اشاره به اينكه آموزش نقش مهمي در تغيير رفتار شهروندان نسبت به مصرف درست آب دارد، گفت: ايران كشور كم آبي است و بايد اين واقعيت درك شود و متناسب با محدوديت هاي موجود منابع آبي و شرايط آب و هوايي شهرمان، مصرف خود را تنظيم نمائيم.وي در ادامه افزود: اگر روند مصرف بي‌رويه فعلي آب ادامه پيدا كند قطعاً با توجه به پايين بودن ميزان بهره وري و توليد محدود آب، پاسخگوي نياز فزاينده شهروندان نخواهيم بود.

شاعري در ادامه با اشاره به اهميت پايش، پيشگيري، کنترل و مديريت آلاينده‌هاي محيط‌زيست و نقش اساسی آن ‌در پاکيزگی و سالم نگهداشتن محيط‌زيست شهري، اظهار كرد: بدون پايش هيچگونه قضاوتي نمي توان در زمينه محيط زيست شهري انجام داد در اين راستا اين ستاد با تشكيل گروه نظارت و پايش آلاينده هاي زيست محيطي، پايش منابع آلاينده و پيشگيري از بروز اثرات زيست‌محيطي ناشي از طرح هاي توسعه را در دستور كار خود قرار داده است.

وي در ادامه اظهار كرد: پايش علمي مستلزم اندازه گيري دقيق منابع آلاينده، تجزيه و تحليل داده‌ها،‌ مقايسه با شاخص ها و استانداردهاي زيست محيطي است كه پس از آن مي توان نسبت به وضعيت دقيق محيط زيست شهري قضاوت علمي نمود و تصميات لازم مديريتي را اخذ كرد.

شاعري اهم وظايف پايش را برنامه‌ريزي، طراحي و پياده‌سازي سامانه جامع پايش محيط زيست شهر تهران به منظور دريافت، تجميع، تحليل و پردازش در جهت ارائه گزارشات پايشي پويا، راه اندازي سيستم‌ پايش مستمر منابع‌زيستي پذيرنده آلودگي در شعاع تأثيرگذاري و اندازه‌گیری مستمر آلاینده‌های آب، خاک و هوا در ایستگاه‌های پایش ودر نهايت ارائه راهكارها و اقدامات پيشگيرانه كنترلي و اعلام گزارش فوري و هشدار در مواقع اضطرار و تصميم سازي براي مديران برشمرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: