جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 ارديبهشت 1394     
دولت براي توسعه مترو برنامه اي ندارد!؟

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، دكتر مويد حسيني صدر نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در خصوص توسعه حمل و نقل عمومي گفت : « بايد در اين موضوع مهم و حیاتی به دو مطلب مهم اشاره داشته باشیم، ابتدا اينكه حمل و نقل عمومي كشور ايمن و منظم نيست .

براي مثال در  برخي كشورها تاخيري كه براي زمان ورود  وسايل نقليه به جايگاه وجود دارد كمتر از يك دقيقه است اين در حاليست  كه در ايران و  استان تهران چنين نظمي در ميان ناوگان هاي حمل  ونقل عمومي ديده نميشود .

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود:اما نكته دوم اين است كه در دولت قبل مجلس شوراي اسلامي براي توسعه ي مترو ارزي بالغ بر 2 ميليارد دلار  در اختيار دولت قرارداده بود كه متاسفانه مسئولين وقت نتوانستند از  آن استفاده مناسبي داشته باشند،  بنابراين متاسفانه توسعه مترو به طوركافي انجام نشد .

وی در ادامه افزود: در حال حاضر در كشور نياز شديدي به بازسازي ناوگان حمل و نقل درون شهري خصوصا ناوگان اتوبوسراني وجود دارد ،يكي از راه حل هاي اصلي كاهش آلودگي هوا بايد تمركز دستگاه ها بر نوسازي و توسعه ي مترو و ساير وسايل حمل ونقل عمومي باشد .

دكتر حسيني صدر با اشاره به بي تاثير بودن ارز تعلق گرفته به مترو در دولت گذشته گفت: ظاهرا دولت جديد نيز برنامه مشخصي در اين خصوص ندارد ! در اين دولت براي پرداخت بودجه به مترو  نه مجلس مصوبه اي داشته و نه از سوي دولت لايحه اي مبني بر تخصيص بودجه آورده شده است ،علاوه بر آن با توجه به خالي بودن خزانه دولت، بهترين راه استفاده از اوراق مشاركت است كه قرار بود در مجلس ارائه شود اما راي لازم براي اين منظور آورده نشد .

عضو کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به خبرنگار شهرداری نیوز مبنی بر اینکه دولت موظف بود سالانه هزار دستگاه اتوبوس در اختيار مديريت شهري قرار بدهد اما اقدامي در این زمینه انجام نشده است گفت :دولت موظف است در برابر واردات خودرو ماليات از واردكنندگان دريافت كند ،متاسفانه اين وجه يا سليقه اي گرفته شده و يا اصلا دريافت نشده است ! چنانچه اين ماليات قانوني و منظم دريافت شود ميتوان آن را صرف توسعه ي ناوگان حمل و نقل عمومي كرد .

سید مؤید حسيني صدر در پايان خاطر نشان کرد: متاسفانه بعد از آغاز ايام تعطيلات نوروز در تهران فقط 9 روز هواي پاك داشتيم كه پس از آن دوباره وارد شرايط ناسالم شديم به همين دليل بايد بحث آلودگي هوا روزانه رصد شود و ما نبايد اين موضوع را ناديده بگيريم  .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: