جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 12 ارديبهشت 1394     
همکاری سئول در زمینه توسعه حمل و نقل شهری

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیوز:در ديدار سفير كره جنوبي با معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، همكاري سئول در زمينه توسعه حمل و نقل شهري تهران مورد تأكيد قرار گرفت.

وی ضمن دعوت از معاون شهردار تهران به منظور ديدار از سئول، اشتراکات و مشكلات مشترك پايتخت‌هاي دو كشور را مورد تأكيد قرار داد و گفت: تمايل داريم در پروژه‌هاي شهري تهران به ويژه در زمينه توسعه حمل و نقل عمومي مشاركت كرده و تجارب خود را به تهران منتقل نماييم.

وي كه بين سالهای 2004 تا 2007 به عنوان معاون سفیر کشورش در كشورمان حضور داشته و مجدداً پس از 5 سال از سال 2012 به عنوان سفير به تهران بازگشته، افزود: در پایتخت ایران طی 8 سال گذشته اتفاقات بزرگي افتاده و تغييرات و تحولات زيادي رخ داده و به عنوان نمونه، هر روز فضاي شهر تهران سبزتر، معابر شهری تميزتر و حمل و نقل عمومی روان‌تر مي‌شود.

سفير كره جنوبي با تأکید بر این که در چند سال اخير پيشرفت‌هاي عظيمي در تهران به وقوع پيوسته، توسعه مترو را يكي از  دست‌آوردهاي مهم مديريت شهري تهران دانست و اعلام كرد: علاوه بر آمادگي برای صدور واگن‌¬های مترو، آماده‌ايم تا مدل‌هاي موفق حمل و نقلي كه در سئول پياده کرده و فن‌آوري‌هايي كه در اين شهر به كار گرفته ایم را نیز به تهران منتقل نماييم.

 

سونگ وونگ يئوب از آلودگي هوا به عنوان مشكل مشترك تهران و سئول نام برد و خاطرنشان كرد: اخيراً آلودگي هواي تهران كاهش و کیفیت هواي این شهر افزایش پیدا کرده و بدون ترديد، توسعه خطوط ريلي و مدرن‌سازي ناوگان اتوبوسر‌اني و تاكسيراني در ارتقاء و بهبود وضعيت هواي شهر می تواند بسيار مؤثر باشد.

نوسازي ناوگان تاكسيراني چهره تهران را تغيير مي‌دهد

معاون شهردار تهران نيز در اين ديدار با اشاره به اين كه در متروي تهران، سه خط در دست ساخت داريم كه خط 3 مراحل تكميلي خود را طي مي‌كند و خطوط 6 و 7 نیز هر کدام 20 تا 40 درصد پيشرفت داشته‌اند، اظهار كرد: در صدد آغاز احداث خط 8 مترو هستيم، ضمن اين كه برای احداث سه خط حومه‌اي مترو، علاوه بر متروی تهران – کرج نیز برنامه ریزی کرده ایم.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه تقريباً صد در صد عمليات عمراني آماده‌سازي تونل‌هاي مترو در داخل انجام و 50 درصد تجهيزات مورد نياز مترو نيز در داخل تأمين مي‌شود، تصريح كرد: اعتقاد داریم پروژه‌هاي شهري به ويژه پروژه‌هايي كه به صورت مستقيم با آرامش، ايمني و رفاه شهروندان سر و كار دارند، بايد از بالاترين استاندارد و بهترین كيفيت برخوردار باشند و بر اين اساس از استانداردهاي كيفي شركت‌هاي كره‌اي، مشروط به برقراری رابطه منطقي بين قيمت و كيفيت، استقبال مي‌كنيم.

وي با تأكيد بر اين كه در نظر داريم چهره تهران به عنوان پايتخت جمهوري اسلامي ايران را تغيير داده و ارتقاء دهيم و نوسازي ناوگان تاكسيراني از طريق جايگزيني خودروهاي استاندارد و پاك به جاي تاكسي‌هاي موجود از سازوكارهاي اين دگرگوني است، خاطرنشان كرد: به اين منظور و نيز در جهت توسعه حمل و نقل شهري تهران در دو بخش ريلي و اتوبوسي آمادگي داريم تا به شكل اجرایی و عملياتي با شركت‌هاي كره‌اي همكاري نماييم




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: