جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 10 ارديبهشت 1394     
کارمندان متفاوت بانک ژاپنی!/تصاویر

ایسنا: ربات انسان‌نمای Nao فعالیت آزمایشی خود را در شعبه‌های گروه مالی میتسوبیشی یواف‌جی آغاز کرده است؛ در صورت موفقیت‌آمیز بودن این کارآزمایی، کارکنان رباتیک تا سال 2020 به شعبه‌های دیگر بانک‌های ژاپنی ارسال خواهند شد.

ربات Nao توسط شرکت فرانسوی Aldebaran Robotics ساخته شده و از دو دوربین در بالای سر خود برخوردار است که به عنوان چشم عمل می‌کنند؛ همچنین چهار میکروفون جهت‌دار نیز به عنوان گوش این ربات فعالیت می‌کنند.


 

این ربات 58 سانتیمتری همچنین از حسگرهای لمسی برخوردار است؛ از دیگر توانایی‌های این ربات باید به قابلیت خواندن و واکنش به احساسات توسط بررسی حالات چهره اشاره کرد؛ این بررسی با استفاده از نرم‌افزار داخلی موسوم NAOqi انجام می‌شود.

ربات Nao به مشتریان بانک خوشامد گفته و در مورد خدمات مطلوبشان شامل افتتاح حساب یا نزدیکترین عابربانک از آنها سوال می‌کند.


 

شرکت رباتیک Aldebaran تاکنون بیش از 5000 ربات Nao را تولید کرده و در درجه اول از آن برای اهداف تحقیقاتی و آموزشی استفاده کرده است؛ پیش از این نیز این شرکت ربات دیگری موسوم به Pepper را معرفی کرده بود.

ربات‌های Pepper همچنین در فروشگاه‌های Softbank به عنوان دستیار فروشنده به کار مشغول هستند. این ربات که به جدیدترین فناوری شناسایی احساس و صدا مجهز است، می‌تواند حالات چهره افراد را خوانده و به تن صدای آن‌ها برای بررسی احساساتشان گوش کنند.


 

ربات‌های Aldebaran از قیمت 1107 پوند در بازار ارائه شده و می‌تواند 80 درصد مکالمات را درک کند. آن‌ها همچنین می‌توانند از مکالمات چیزهای جدید یاد بگیرند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: