جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 10 ارديبهشت 1394     
دولت در پی بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی باشد

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم توسعه حمل و نقل عمومی با توجه به تاثیرات گسترده آن مخصوصا در بحث کاهش آلودگی هوا گفت : بحث توسعه حمل و نقل عمومی جزء برنامه های مجلس  و هم برنامه های دولت است، ما تلاش داریم تا فضایی را ایجاد کنیم که حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند مانند ناوگان اتوبوس رانی شهرها و کلان شهرا مخصوصا مترو که تصمیم داریم در کلان شهرها نیز آن را احداث کنیم.

دکتر امیری خامکانی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت: قطعا دولت های گذشته در این زمینه همکاری کمتری داشته اند ولی دولت فعلی باید همکاری بهتری با شهرداری های کلان شهرها داشته باشد تا بتوانیم مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی برقی که مصرف انرژی کمتری دارند را توسعه بدهیم تا باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشیم.

وی در ادامه گفت : ما در مجلس تلاش های بسیاری که داشتیم هم در بحث ریلی و هم در ناوگان درون شهری هدفهای مشخصی را دنبال کنیم و معمولا پیشنهاداتی که در این خصوص به مجلس ارائه شده رای بالایی نیز آورده است. امیدواریم که دوت فعلی تلاش بیشتری را در این زمینه از خود نشان دهد و ما نیز آمادگی خود را برای کمک در این زمینه به دولت  و شهرداری اعلام کرده ایم .

امیری خامکانی در خصوص همکاری دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی گفت: هدف و تعاملی که بین شهرداری و دولت فعلی است بسیار قابل اهیمت می باشد و قطعا این همکاری بیشتر خواهد شد  و احساس ما این است خود دولت نیز در پی بهبود این وضعیت است اما هنوز گزارشی در این مورد نداشته ایم . 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: