جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 ارديبهشت 1394     
روند انتقال سرخابی‌ها پس از مزایده

تسنیم: سرانجام پس از برگزاری دو بار مزایده، روز گذشته متقاضیان اقدام به ارسال پاکتهای پیشنهادی خود به سازمان خصوصی سازی کردند تا مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در ساعت 14 امروز برگزار شود.

بر اساس این گزارش؛ اسم و علامت تجاری(برند)، مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار و ساختمان مرکزی و ملک واقع در منطقه تلو از جمله دارایی‌ها و املاک باشگاه استقلال و اسم و علامت تجاری(برند)، مجموعه ورزشی شهید درفشی‌فر و ساختمان مرکزی از جمله دارایی‌ها و املاک باشگاه پرسپولیس است که به قیمت پایه 290 میلیارد تومانی برای هر باشگاه به صورت 20 درصد نقد و بقیه اقساط 5 ساله امروز روی میز فروش می‌روند.

*حضور پیشنهاددهندگان در مزایده آزاد است، ورود رسانه‌ها ممنوع
همچنین پاکتهای مزایده دو تیم قرمز و آبی امروز در حالی در سازمان خصوصی سازی بازگشایی خواهد شد که حضور پیشنهاددهندگان یا نمایندگان قانونی آنان با در اختیار داشتن مدارک شناسائی و مدرک نمایندگی در این جلسه در زمان بازگشایی پاکتها آزاد خواهد بود و خبرنگاران باید پشت درهای بسته به انتظار خبرهای این مزایده بمانند.

*اول تائید شرایط، بعد اعلام خریداران نهایی
بر اساس این گزارش؛ شرط نداشتن بدهی معوق بانکی، عدم سابقه محکومیت موثر کیفری و عدم سو سابقه امنیتی ثبت شده، جزو شرایط اهلیت متقاضیان خرید استقلال و پرسپولیس تعیین شده است که بر این اساس سازمان خصوصی سازی پس از برگزاری مزایده و قبل از اعلام برنده، این سه مورد را از مراجع ذی صلاح استعلام و نتیجه به وزرای عضو هیئت واگذاری گزارش خواهد شد که پس از تایید صلاحیت توسط این وزرا، برنده نهایی احتمالا هفته آینده اعلام می شود.

*زمان شروع بازپرداخت اقساط سرخابی‌ها
این گزارش می افزاید: چند روز پس از آخرین مهلت مجاز خریدار برای پرداخت بخش نقدی ثمن معامله(سه‌شنبه، 8 اردیبهشت) به عنوان مبدا زمانی دوران بازپرداخت اقساط تعیین شده و فواصل زمانی اقساط از یکدیگر نیز شش ماهه و نرخ سود فروش اقساطی پانزده درصد است.
همچنین مورد معامله در مقابل بخش اقساطی ثمن معامله در توثیق سازمان خصوصی سازی قرار خواهد گرفت و حداقل معادل 50 درصد از مانده بدهی ناشی از اقساط، اسناد تضمینی دریافت می شود.

*اطلاعات تکمیلی در خصوص دارایی های سرخابی ها
افزون بر این؛ مالکیت ساختمان دفتر مرکزی شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران و شرکت ورزشی فرهنگی پیروزی(پرسپولیس) به نام فدراسیون فوتبال است که در این خصوص، هر گونه حقوق عینیه، فرضیه و متصوره که سابقا برای آن شرکتها برقرار بوده به خریدار واگذار خواهد شد و خریدار قائم مقام شرکت ذیربط بوده و مکلف است جهت استیفای حقوق مقرر مستقیما به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران مراجعه کند.
مجموعه ورزشی شهید مرغوبکار و مجموعه ورزشی شهید درفشی فر نیز بر اساس اسناد مربوط و با همکاری وزارت ورزش و جوانان به خریدار منتقل خواهد شد و اخذ سند مالکیت مطابق اسناد واگذاری به عهده خریدار است.
بعلاوه این که، هر گونه حقوق شرکت یا دولت مربوط به قطعه زمین واقع در تلو به مساحت تقریبی سه هکتار  به خریدار واگذار خواهد شد.

*جایگاه پیشکسوتان در ترکیب سهامداری سرخابی‌ها
این گزارش می افزاید: در حالی که در دو مزایده قبلی، سازمان خصوصی سازی خریدار را مکلف کرده بود که در صورت تقاضای پیشکسوتان، 20 درصد از هر یک از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به همان قیمت خریداری شده به آنها واگذار کند در مزایده سوم  این شرایط تغییر یافته است و در صورتی که خریدار نسبت به تاسیس یک شرکت سهامی اقدام و سپس موارد خریداری شده را به شرکت تازه تاسیس منتقل کند(سرمایه شرکت به میزان مبلغ انتقال یافته، افزایش یابد) سهام آن شرکت به میزان حصه اقساط پرداخت نشده معامله نزد سازمان خصوصی سازی توثیق می شود و باقیمانده سهام به درخواست خریدار قابل آزادسازی است و خریدار می تواند سهام آزاد شده را به پیشکسوتان، هواداران و سایر اشخاص واگذار کند.

*استقلال و پرسپولیس کنونی منحل می شوند
از سوی دیگر؛ پس از انعقاد قرارداد قطعی واگذاری این دو باشگاه، وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت ورزش و امور جوانان تشریفات انحلال دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران و ورزشی فرهنگی پیروزی(پرسپولیس) فعلی را به عمل می آورد. بعلاوه این که پاسخگویی به کلیه دعاوی له و علیه این دو باشگاه در سالهای پیش و آینده، بر عهده شرکتهای مذکور خواهد بود.

*تعیین تکلیف اسپانسرهای فعلی دو باشگاه
همچنین قراردادهای اسپانسری شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران و شرکت ورزشی  فرهنگی پیروزی(پرسپولیس)، تا پایان فصل 94-93 لیگ برتر فوتبال تا 31 تیرماه امسال معتبر است و بهره مندی و استیفای خریداران نسبت به حقوق ناشی از اسم و علائم تجاری(برند) و دارائی های خریداری شده، از ابتدای مردادماه جاری خواهد بود.

صدور مجوز فعالیت ورزشی این باشگاه ها(شرکتهای تاسیس شده توسط خریداران) و تعیین ضوابط صلاحیت حرفه ای هیئت مدیره باشگاه های ورزشی نیز توسط وزارت ورزش و جوانان صورت خواهد پذیرفت و خریداران ملزم به رعایت موارد اعلامی این وزارتخانه می باشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: