جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 ارديبهشت 1394     
بهسازی و آرام سازی قدیمی ترین دروازه ورودی شهر تهران به پایان رسید

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،بهسازی ،آرام سازی و ساماندهی میدان قزوین یکی از قدیمی ترین دروازه های شهر تهران از سوی شهرداری منطقه 11 انجام شد.

دروازه قزوین که در طهران عهد ناصری یکی از 12 دروازه ورودی شهر به سبک معماری دوره صفوی ساخته شد ؛ امروز در مرکز پایتخت ایران میدانی است با سازه ای بتونی و نمایی آجری به سبک دروازه قدیم که چشم اندازی تاریخی از تهران ناصری را بازیابی می کند.

به گفته نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 ، دروازه قزوین که در عهد ناصری در پی گسترش شهر تهران و احداث 12 دروازه در اطراف شهر بنا شده ؛ امروز یکی از میادین و شریان های اصلی دسترسی به مراکز مهم پایتخت در مرکز شهراست.

شهردار منطقه 11 با بیان این که دروازه قزوین همراه با دیگر دروازه های شهر در سال 1309  به حکم شهردار وقت تهران تخریب شد ؛ خاطر نشان کرد که در سال 1384 شهرداری منطقه 11 و سازمان زیبا سازی اقدام به بازسازی دروازه قزوین با هدف احیای دروازه های قدیمی به صورت نمادین و با توجه به اسناد تاریخی نمود که اکنون این دروازه با سازه ای بتونی و نمایی آجری یاد آور معماری طهران قدیم است و روزگاری است که دروازه ورودی شهراز سمت غرب بود.

او با تأکید بر این که حفظ آثار ارزشمند شهری و معماری که بیان گر هویت تاریخی و فرهنگی شهر تهران است ؛ با جدیت از سوی مدیریت شهری دنبال می شود به اجرای طرح آرام سازی و بهسازی این میدان اشاره کرد و افزود: به منظور بهبود نمای بصری سطح شهر و زیبایی هر چه بیشتر بازپیرایی فضای سبز این میدان آغاز شد. در همین راستا با در نظر گرفتن ضرورت زیباسازی سیمای شهر؛ عملیات حصار کشی میدان ، واتر سند بلاست ، ترمیم و بند کشی آجرها ، اجرای رزین پلی اورتال برروی سازه های آجری ، اجرای رزین برروی گلدسته های میدان ،پاکسازی ورنگ آمیزی جداره ها انجام شد.

آبادیان همچنین از کاشت 10160متر مربع چمن ، کاشت 12000گلدان از گل های فصلی و کاشت  255 اصله انواع درختچه یاس ،یوکا،ژونی پروس و ... خبر داد و افزود: بازسازی ،ترمیم و احداث آبنمای میدان ، کاشی کاری و احداث باکس گل نیز به پایان رسیده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: