جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 ارديبهشت 1394     
چگونه می توانیم بدون توسعه حمل و نقل عمومی بنزین را به قیمت واقعی خود برسانیم؟!

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به طرح جامع ترافیک تهران در خصوص حجم سفرهای درون شهری که با حمل و نقل عمومی صورت میگیرد گفت : متاسفانه از 75% سفرهای درون شهری که باید توسط حمل و نقل عمومی انجام پذیرد فقط 59% آن توسط وسایل حمل و نقل عمومی در تهران انجام می شود.

حسین گروسی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز  گفت: این مقدار از سفرهای درون شهری  که در داخل تهران انجام میگیرد بیشترین درصد آن را مردم با وسایل نقلیه شخصی خود در حال تردد هستند، در حالی که حمل و نقل عمومی ما مانند مترو، بی آر تی و اتوبوس می تواند بیشترین حجم جابجایی را داشته باشد و هم باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشد.

وی در ادامه گفت : چنانچه جمعیت تهران را 13 میلیون نفر فرض کنیم ، از این مقدار 4 میلیون نفر آن مربوط به ساکنین  اطراف تهران می باشد وضعیت حمل و نقل عمومی ما اصلا مناسب نیست و ما باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی برویم  ،مخصوصا توسعه مترو و اتوبوس که این امر باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک نیز می شود ، که البته ما تاکید بیشتری برروی مترو  وجود دارد زیرا حمل و نقل از طریق اتوبوس  یک مقدار هم باعث آلودگی  و هم ترافیک میشود اما مترو و قطار شهری این مشکلات را ندارند .

وی در ادامه به خبرنگار ما گفت: ما انتظار داریم  هم شهرداری تهران و هم وزارت راه و شهرسازی کمک حال هم باشند تا بتوانند یک طرح جامع برای حمل و نقل استان تهران ارائه دهند.

وی در جواب این سوال که رفع تحریم ها چه تاثیری برروی توسعه حمل و نقل عمومی دارد گفت: رفع تحریم ها حتما اثر گذار خواهد بود به شرط آنکه ما برنامه مناسبی برای آن داشته باشیم ، برنامه ما برای رفع تحریم ها باید هدف گذاری شود و چنانچه تحریم ها رفع نشد یک برنامه مناسب تری داشته با شیم تا به مشکل دیگری برخورد نکنیم،که البته اگر تحریم ها برداشته شود کار ما بسیار راحت تر  و با هزینه های پایین تری مواجه خواهیم بود.

وی در ادامه این گفتگو با اشاره به تعهدات انجام گرفته از سوی دولت در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی به خبرنگار شهرداری نیوز گفت: در حال حاضر نه دولت گذشته و نه  دولت فعلی گام مؤثری را در این زمینه بر نداشته اند، به همین دلیل هم هنوز مردم با وسایل نقلیه فرسوده شخصی خود و یا تاکسی ها در حال تردد هستند ، ماباید برای کلان شهرها در هدف مندی یارانه ها پیش بینی های لازم را انجام دهیم تا حمل و نقل ریلی گسترش داده شود . ما اگر قرار است بنزین را به قیمت واقعی خود برسانیم چگونه می توانیم بدون توسعه حمل و نقل عمومی این کار را انجام دهیم ؟! ما ضررهای زیادی را برای بی برنامه گی هایی که در حمل و نقل عمومی بوده است پرداخت کرده ایم ، که چنانچه اما اگر حمل و نقل عمومی ما کامل بود این مقدار آلودگی هوا و هزینه های سر بار وجود نداشت و مردم از این وسایل برای رفت و آمد خود استفاده می کردند ما در حال حاضر ما حدود 5/1 میلیون جمعیت داریم که روزانه از اطراف تهران وارد این شهر می شوند ، قطعا اگر این موضوع مورد توجه قرار می گرفت هزینه ها بسیار پایین می آمد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: