جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 ارديبهشت 1394     
لزوم جذب و شناسایی بازارهای جدید توسط خودروسازان

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : خودروسازان برای ماندگاری و حفظ موقعیت در این صنعت باید در پی شناسایی و جذب بازارهای جدید باشند.

سید محمد حسین میر محمدی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : با رفع تحریم ها و حضور شرکتهای خارجی در ایران مسلما باید روند حرکتی جدیدی توسط خودروسازان صورت گیرد و به دنبال جذب بازارهای جدید باشند.

وی با اشاره به تاثیر تحریم ها بر صنعت خودرو گفت : مسلما با توافقات و رفع تحریم ها ، شرایط صنعت خودرو و تولید در این صنعت بواسطه حضور وهمکاری با شرکت های خارجی تغییرات زیادی خواهد کرد که قطعا این جریان نیازمند تدابیر لازم از سوی خودروسازان است.

وی خاطر نشان کرد : با فراهم شدن زمینه ارتباط با کشورها و همکاری با شرکت های معتبر جهانی تبعا می توان از چنین ظرفیتی در صنعت خودرو بهره برد. این در حالی است که امروز آنچه که اهمیت دارد فروش خودرو در داخل است بنابراین برای مقابله با هر گونه مشکل در این شرایط باید خودروسازان بازارهای هدف جدیدی را شناسایی کرد.

نماینده گلپایگان و خوانسار درادامه با اشاره به تاثیر برخی موانع و مشکلات داخلی بر صنعت خودرو، تصریح کرد : وجود برخی مشکلات داخلی را نباید به موانع و مشکلات ناشی از تحریم ها ارتباط داد چرا که  به نظر نمی رسد که صنعت خودرو  چندان از تحریم ها متاثیر شده باشد .

میر محمدی افزود : خودروسازان باید از ظرفیت های داخل استفاده کنند و در نهایت اقداماتی انجام دهند که بتوانند این صنعت را سرپا نگه دارند. مسلما حفظ شرایط جدید در صنعت خودرو بستگی به اراده خودروسازان دارد که تا چه میزان در این موقعیت حرکت و پویایی داشته باشند .

وی با اشاره به اینکه امروز سرمایه در گردش مشکل کلیه واحدهای تولیدی در کشور است ، تصریح کرد : هم اکنون هر واحد تولیدی برای فعالیت ، مشکل سرمایه در گردش دارد که متاسفانه در این ارتباط همکاری چندانی با تولید کننده برای اختصاص تسهیلات صورت نمی گیرد و اگر تهسیلاتی هم ارائه شود به صورت قطره چکانی است و این مشکل عمومی بخش تولید در کشور که صنعت خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخل اظهار داشت : متاسفانه امروز واردات برای بسیاری جذابیت زیادی دارد در حالی که شرایط کنونی کشور نیازمند حمایت بیشتر از تولید داخل و کنترل بر واردات است .

وی با اشاره به احتمال افزایش واردات پس از رفع تحریم ها گفت : دیر یا زود خودروسازان باید تکلیف شان را با خودروسازی روشن نمایند اگر می خواهند در بازار امروز بمانند باید حرکت های جدیدی در جهت نوآوری داشته باشند اگر چشم خودروسازان به این است که تنها در بازار 70 میلیونی پیش فروش کنند و محصولاتی  با تنوع فعلی و قدیمی به بازار عرضه شوند مسلما باعث عدم رضایت مصرف کننده و تولید کننده شده و این مسیر به به سرانجام نخواهد رسید.

وی اظهار داشت : دولت تا یک زمانی می تواند نظام تعرفه ای را  کنترل کند و واردات را کاهش دهد اما زمانی که افکار عمومی نسبت به این جریان واکنش نشان دهند باید حرکت هایی بواسطه واردات صورت گیرد قطعا واردات ابزاری است که می تواند تولید کننده داخل را مجبور به  کیفیت و قیمت رقابتی کند این اتفاق باید بیفتد مخصوصا در صنایعی که هزینه های سربار و پرت زیاد دارند.

وی گفت : اگر این شرایط مدیریت شود به نظر می رسد شرایط خوبی در صنعت خودرو ایجاد خواهد شد. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: