جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 ارديبهشت 1393     
تشریح نحوه بیمه کارگران ساختمانی

 
نایب رییس کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: امسال کارگران با کارت مهارت درجه ۱ و ۲ با پرداخت ۶۳ هزار تومان ماهیانه و با کارت مهارت درجه ۳ با پرداخت ماهیانه ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان می‌توانند بیمه شوند.
تسنیم: هادی ساداتی درباره اینکه در راستای مذاکراتی که با نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشته اید قرار بود تا پایان اردیبهشت ماه ابلاغیه بخشنامه بیمه کارگران ساختمانی در سال 93 ابلاغ شود، که تا کنون این کار صورت نگرفته است، گفت: هنوز سهمیه ای مشخص نشده است اما درخواست ما افزایش میزان سهمیه بیمه کارگران ساختمانی است.

 وی ادامه داد: طبق مصوبه اخیر مجلس منبع بیمه کارگران ساختمانی مانند گذشته قرار است از محل صدور پروانه های ساختمانی مشخص شود. به طور طبیعی انتظار داریم در این راستا تعداد سهمیه بیمه کارگران ساختمانی افزایش و به سقف 500هزار نفر رسانده شود.

 نایب رییس کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی کشور بیان کرد: آن دسته از کارگرانی که دارای مدرک مهارت درجه 3 فنی حرفه ای هستند ، باید ماهیانه 52هزارو 800 تومان و آن دسته از کارگرانی که دارای کارت مهارت درجه 1 و 2 هستند با پرداخت ماهیانه 63 هزار تومان می‌توانند بیمه شوند.

 ساداتی با بیان اینکه این افزایش حق بیمه در راستای افزایش 25 درصدی حقوق در شورای عالی کار است گفت:حق بیمه در نیمه اول سال برای 31 روز کاری و در نیمه دوم سال به ازای 30 روز کاری محاسبه می‌شود.

وی تاکید کرد:در مرحله اول اولویت با آن دسته از کارگرانی است که کارت مهارت فنی‌ و حرفه ای دارند. کارگرانی که کارت مهارت خود را در سال 90دریافت کرده‌اند، هنوز در لیست انتظار بیمه هستند که در اولویت قرار می گیرند.

ساداتی کمبود سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را مشکل بزرگی خواند و افزود: هیچ بیمه‌ای در کشور سهمیه بندی نیست اما بیمه کارگران ساختمانی سهمیه بندی شده است و این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی بودجه لازم برای بیمه کردن کارگران را دارد. اگر قانون رفع موانع اجرا شود، سهمیه حذف می‌شود و تمام کارگران می‌توانند بیمه شوند.

وی افزود: بند 89 قانون بودجه سال 92 کل کشور در ارتباط با توقف پرداخت حق بیمه ساختمانی در زمان صدور پروانه ساختمانی، صرفا تا 9 ماهه سال 92 قابلیت اجرایی داشته و در سال جاری تنفیذ نشده است.

ساداتی ادامه داد: طبق ماده 5 قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، در مواردی که انجام امور ساختمانی مستلزم اخذ پروانه باشد، مراجع مربوطه مکلف‌اند صدور پروانه را به ارائه رسید پرداخت حق بیمه برای هر متر مربع منوط کنند.

 نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه  تامین اجتماعی حق بیمه کارگران ساختمانی را تقسیط کرد گفت: در راستای این طرح متقاضیان پروانه ساختمانی می‌توانند با پیش پرداخت یک سوم از حق بیمه کارگران ساختمانی، مانده آن را در 6 قسط پرداخت کنند.

 وی تاکید کرد: این به نفع کارفرمایان است و دیگر کارفرمایان حق اعتراض به حق بیمه کارگران را ندارند و به راحتی می‌توانند حق بیمه را پرداخت کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: