جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 ارديبهشت 1394     
سلامت مردم مهمترین دغدغه شهرداری منطقه ۱۸ است

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،همزمان با هفته جهانی سلامت، روز گذشته با حضور جمعی از مدیران، معاونان شهرداری منطقه ۱۸ و جمعی از ساکنان جنوب غرب پایتخت، دهکده سلامت در بوستان قائم افتتاح شد.

در آیین این افتتاحیه، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار منطقه ۱۸ خطاب به حاضران گفت: در هفته سلامت که همه ساله از یکم تا هفتم اردیبهشت در بیشتر کشورهای دنیا از جمله ایران برگزار می‌شود به دنبال تحقق ۳ هدف مهم شناسایی بیماران، درمان و به خصوص پیشگیری هستیم.

جواد درویش تأکید کرد: امروزه پیشگیری بسیار مهم‌تر از درمان است. این امر در سایه تغییر الگوی تغذیه با کسب دانش و اطلاعات محقق می‌شود. به عنوان مثال آگاه بودن از خواص دمنوش‌های گیاهی و میوه‌ها در این زمینه موثر خواهد بود. 

وی همچنین از ورزش صبگاهی به عنوان مکمل حفظ سلامت جسم و روح یاد کرد و افزود: هم اکنون ایستگاه‌های ورزش صبگاهی مختص بانوان و آقایان دربوستان‌های منطقه دایر است، اما قصد داریم که مقوله ورزش را در بوستان‌ها فعال‌تر از شرایط فعلی کنیم تا افراد بیشتری جذب شوند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردارمنطقه ۱۸ با دعوت از بانوان منطقه به استفاده از امکانات ورزشی منطقه گفت: بوستان نرگس ویژه بانوان است که امکانات خوبی از جمله زمین والیبال، بسکتبال و چمن دارد. این مجموعه اختصاصا برای بانوان است. 

درویش تبدیل منطقه ۱۸به کارگاه آموزشی سلامت را شعار شهرداری اعلام کرده و از مردم خواست پیشنهادات و انتقادات خود دراین زمینه را به این معاونت ارائه دهند. 

 وی ابراز داشت: از آنجایی که مهم‌ترین مسأله برای ما سلامت شما هم‌محلی‌هاست، در فاصله‌های زمانی کوتاه، برنامه‌های مداومی برای بالا بردن سطح سلامت برگزار خواهد شد. 

آموزش تغذیه سالم، محور دهکده سلامت 

رییس اداره سلامت شهرداری منطقه ۱۸ نیز در حاشیه این مراسم از تولید غذای ایمن به عنوان یک دغدغه جهانی یادکرد و افزود: از شعارجهانی «ایمنی غذاازمزرعه تا بشقاب» که برای هفته سلامت امسال درنظرگرفته شده مشخص است که فرایندتولیدمواد غذایی از زمین تامصرف باید طبق الگوهای درست انجام شود. سعی مابراین است به مردم داشتن تغذیه سالم و رژیم غذایی مناسب را آموزش دهیم. برای همین غرفه‌های مخصوص تغذیه سالم نیز در این دهکده دایر شده است.

حیدرغفاری بالابردن سطح آگاهی اجتماعی درکنار تغذیه سالم رادومین هدف  مهم این دهکده برشمرد و گفت: علاوه بربزرگسالان، توجه ویژه‌ای به آموزش مخاطبان کودک و نوجوان کرده‌ایم تا اصول حفاظت از محیط زیست، تولید زباله کمتر، حفظ اموال عمومی، بازیافت و غیره در آن‌ها نهادینه شود.

 وی درخصوص عملکرد دهکده سلامت اظهار داشت: این دهکده در ۲۴ غرفه طراحی شده و خدماتی از جمله معاینه فشاروقندخون وغربالگری آهن، مشاوره، مددکاری، افزایش مهارتهای رفتاری کودکان، پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی، خدمات دندانپزشکی، روش‌های جلوگیری از ابتلاء به بیماری‌های ایدز وهپاتیت ومعرفی مبتلایان به مراکز درمانی، معرفی مراکزخدمات رسانی به کارتون خواب‌هاارائه می‌شود. همچنین درقالب نمایشگاهی، خواص میوه‌‌های قرآنی وشفابخش هم اطلاع رسانی شده است. شهروندان می‌توانندتاهفتم اردیبهشت ازساعت ۱۵ تا ۲۰ با مراجعه به بوستان قائم از این خدمات بهره‌مند شوند. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: