جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 3 ارديبهشت 1394     
طرح آمارگيري مبدأ – مقصد اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان

به گزارش گروه اخبار کلان شهر ها شهرداری نیوز، طرح آمارگيري مبدأ _ مقصد اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان در دو بخش باري و مسافري همزمان با سراسر كشور در روزهاي 16 تا 20 ارديبهشت توسط مجري طرح اجرا مي شود .

مهندس مهدي ميقاني مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان در اين خصوص اظهار داشت: دستيابي به آمار و اطلاعات تردد، اساس و پايه مطالعات، برنامه ريزي و طراحي شبكه راهها و حمل و نقل كشور را تشكيل مي دهد كه يكي از انواع تردد شماري، آمارگيري از وسايل نقليه باري و مسافري مي باشدكه به منظور شناخت وضع موجود انواع فعاليت جابجايي كالا و مسافر بين نقاط مختلف كشور به مرحله اجرا در مي آيد .

وي افزود: تاكنون جهت دستيابي به بعضي اطلاعات مورد نياز از تعميم نتايج آخرين طرح آمارگيري كه مربوط به سال 1383 بوده استفاده شده كه باتوجه به ضرورت بهنگام‌سازي اطلاعات تهيه شده، طرح جديد با مشاركت كارشناسان اداره كل حمل‌ونقل و پايانه استان  و آمارگيران شركت  مجري طرح در 6 محور  و 12 ايستگاه به مدت 4 روز  از 16 تا 20 ارديبهشت ماه بصورت شبانه روزي در سه شيفت صبح، عصر و شب اجرا مي‌شود.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان تصريح كرد: امروزه سیستم های حمل و نقل هوشمند تا حدودی نیازهای آماری را رفع می نماید ولی پیچیده ترین سیستم های حمل و نقل هوشمند نیز از ثبت و استخراج همه اطلاعات مورد نیاز عاجز می باشند و باید هزینه های بسیار زیادی صرف گردد تا بتوان بعضی نتایج طرح آمارگیری را به دست آورد.

ميقاني افزود: نتايج اين آمارگيري منجر به شناسايي منطقه هاي توليد بار و منطقه هاي جذاب مسافر شده و  براي برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري در مورد ، توسعه حمل و نقل مورد استفاده قرار مي‌گيرد، وي: برنامه‌ريزي و مديريت حمل و نقل بار و مسافر، افزايش كنترل عملكرد ناوگان، افزايش بهره‌وري ناوگان عمومي، آماده‌سازي خدمات بين راهي و ارتقاء ضريب ايمني در جاده ها از جمله اهداف اين طرح مي‌باشد.

وي يادآور شد: براي نخستين بار در اين طرح علاوه بر ناوگان عمومي باري و مسافري از سواري‌ شخصي هم پرسشگري مي‌شود و در اين راستا دوره آموزشي تو جيهي ويژه پرسشگرها و آمارگيرها برگزار شده و موضوعات مرتبط با طرح آموزش داده مي شود .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: