جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 ارديبهشت 1394     
افزایش ۴ برابری اعتبار سفر بازنشستگان

مهر: منصور اعتصامی در نشست خبری روز چهارشنبه که در آستانه هفته کارگر برگزار شد افزود: در این هفته که از ۵ اردیبهشت آغاز می شود از کارگران بازنشسته که نقش تاثیر گذاری در ساختار تولید دارند تقدیر و تجلیل به عمل می آید و همچنین دیدار با خانواده‌های شهدا ، زیارت حرم امام خمینی (ره)،دعوت از کارگران نمونه کشوری،سرکشی به کارگاه‌ها و ... از جمله برنامه هایی است که در این هفته اجرایی می شود.

وی با اشاره به حضور در ۵۰۰ مسجد فعال در کشور و ملاقات با مردم برای رفع مشکلات آنان، گفت: دستورالعمل اجرایی این برنامه‌ها به استان‌های کشور ابلاغ شده است.

معاون فرهنگی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه باید در شناخت کارگران عرصه تولید یک فضاسازی ویژه ای در کشور رخ دهد، تاکیدکرد: هنوز فضای تحریم‌ها باقی است و تقویت و توسعه ملی با اتکا به نیروی انسانی بویژه کارگران مورد توجه قرار بگیرد بطوریکه تحکیم مبانی اقتصاد مقاومتی میسر خواهد بود.

وی در ادامه از افزایش ۴ برابری سفرهای زیارتی بازنشستگان خبر داد و گفت: ۲۵ هزار نفر در سال جاری به مشهد اعزام خواهند شد.

اعتصامی به اعزام ۵ هزار بازنشسته به عتبات عالیات سفر اشاره کرد و اظهار داشت: کمک هزینه قرض‌الحسنه برای سفر آنان اختصاص پیدا میکند همچنین احداث زائرسرایی در مشهد با پیش‌بینی بودجه ۲۰ میلیاردتومانی از دیگراقدمات سازمان برای بازنشستگان است که بزودی اجرایی می شود.

وی گفت: دبیرخانه شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در سال جاری طراحی شده است و کلیات این طرح آماده شده و امیدواریم امسال با راه‌اندازی این دبیرخانه مشکلاتی که وجود دارد برطرف شود.

اعتصامی با اشاره به اینکه کارگران و کارفرمایان گلایه‌های نسبت به سازمان تامین اجتماعی دارند، گفت: از سال گذشته ارتباط نزدیک کارفرمایان را با بخش‌های مختلف سازمان رقم زدیم و درصدد تقویت ارتباط سه رکن کارگران، کارفرمایان با سازمان هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به بیمه خبرنگاران نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته مفاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان سینمایی تدوین شدکه البته هنوز امضا نشده است طی آن تفاهم‌نامه تاکیدشده که پوشش شاغلان فرهنگ و هنر ساز و کار جدیدی پیدا کند که کمتر با مشکل مواجه شود .

به گفته وی، با توجه به اینکه این قشر مغفول مانده اند باید یک جریان حقوقی از خبرنگاران حمایت کند اما هنوز چنین جریانی طراحی نشده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: