جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 ارديبهشت 1394     
کلید اصلی حل معضل الودگی هوا، آب و خاک در دستان شهروندان است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، از برگزاری ویژه برنامه های هفته زمین پاک که از امروز  ۲ اردیبهشت ماه سال جاری به مدت یک هفته آغاز شده خبر داد.

علی محمد شاعری اظهار داشت: مراسم روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت ماه در در تمام مناطق ۲۲ گانه به مرحله اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه هفته زمین پاک به منظور ایجاد آگاهی و اطلاع رسانی به شهروندان و جلوگیری از تخریب محیط زیست به طور عام و آلودگی زمین به طور خاص به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده است، افزود: این برنامه‌ها شامل فرهنگ سازی و آموزش شهروندی در تمام سرای محلات مناطق ۲۲ گانه، آموزش لازم برای کنترل منابع آلاینده، مدیریت پسماند از مبدا، راه های جلوگیری از آلودگی زمین، فاضلاب‌های شهری، صنعتی و کشاورزی و همچنین پسماندهای بیمارستانی به صورت ویژه اجرا می‌شود.

شاعری با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های «زمین پاک» پاکسازی مناطق ۲۲ گانه با مشارکت مردم و دوستداران محیط زیست است افزود: این برنامه به نوعی با آموزش مردم و مسئولین که به نوعی پیشگام در حفظ محیط زیست هستند و اعتراض به ریختن زباله و آلوده کردن زمین صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، از برگزاری اختتامیه جشنواره محیط زیست در برنامه هفته «زمین پاک» خبرداد و افزود: دراین جشنواره بیش از ۱۰۰ هزار نفر شرکت کننده در این جشنواره، آثار هنری، علمی و فرهنگی خود را در جهت حفاظت محیط زیست تهران در معرض دید قرار می‌دهند.

شاعری با بیان اینکه مشکل اساسی ما در رفتار زیست محیطی شهروندان است، اظهار داشت: کلید اصلی حل معضل الودگی هوا، آب و خاک در دستان شهروندان است و دستیابی به شهری سالم و پاک، تنها با مشارکت فعال مردم در حفظ محیط زیست میسر می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: