جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 2 ارديبهشت 1394     
العهد:معادله پایداری پیروز شد

تسنیم: پایگاه العهد لبنان در مطلبی با عنوان شکست سعودی و پیروزی یمنی‌ها آورده است: شکستی تمام عیار برای سعودی ها پس از2415 سورتی هوایی که جنگنده های ائتلاف سعودی در یمن انجام دادند.اهدافی که سعودی ها از آغاز به دنبال آن بودند و همچنان بر آن لجاجت می ورزند پس از سه هفته حمله هوایی تنها به کشتار غیر نظامیان و ارتکاب جنایت علیه زنان و کودکان و سالخوردگان و برجای ماندن هزاران قربانی منجر شد.اهداف عالی که سعودی ها برای خود در نظر گرفته بودند به سطح حمایت عربستان از خطر پایین آمد.اما سئوال این است که سعودی در برابر این تجاوز چه دستاوردی داشتند؟ شرعیت و مشروعیتی که از آن دم می زدند آیا به یمن بازگشته و عبد ربه منصور هادی کجاست؟ آیا انصارالله به صعده بازگشته است؟ طرح شان از ابتدا این بود؟ پاسخ کاملا روشن است آنها در برابر پایداری ملت یمن شکست خوردند.

این رسانه می نویسد: در نهایت سادگی این معادله پایداری مقابل شکست طرف مقابل از سوی جنبش مقاومت در سراسر دنیا پیاده می شود.در جنگ سال 2006 مردان مقاومت در لبنان و در آوریل سال 2015 شرافتمردان یمنی این معادله را پیاده کردند.

درحقیقت سعودی‌ها از دنیا به شکل شکست خورده استمداد کردند و نکته جالب این که اعلام پایان جنگ از سوی تهران و چند ساعت قبل از اعلام سعودی ها اعلام شد.آنچه طوفان قاطعیت خوانده شد به خود سعودی ها بازگشت و این رژیم را متحمل شکست و انزوا در مرزهایش کرد.

سعودی ها پس از این که تصمیم به جنگ افروزی گرفتند و به ائتلاف شکننده چند کشور عربی روی آوردند به توصیه های هشدار دهنده درباره تجاوز گوش نکردند و به وحشی گری های خود ادامه دادند تا پس از 27 روز حملات هوایی و توپخانه ای و موشکی و دریایی و حملات گسترده و شدید توفیقی در بازگرداندن عبد ربه منصور هادی و حکومتش به یمن نیابند و وی همچنان در ریاض به سر می برد و نه به عدن و نه به صنعا بازنگشته است.

سعودی ها از مرحله پس از تجاوز با نام بازگشت آرزو سخن می گویند و به نظر می رسد منظورشان بازگرداندن عبد ربه منصور هادی به عنوان رئیس جمهوری یمن باشد این آرزو پس از پایان تجاوز بر باد رفت و پس از این شکست به سرابی تبدیل شد.

اما هدف آنها برای ممانعت از رسیدن ارتش یمن و کمیته های مردمی به بقیه استان ها به ویژه عدن با شکست سخت همراه بود.

در نتیجه، بهانه های واهی که رژیم سعودی برای توجیه یورش خود به یمن و به راه انداختن جنگ مبنی بر بازگرداندن مشروعیت و رئیس مستعفی ماموریت تمام شده مطرح کرد و نیز تهدید احتمالی یمن علیه عربستان و رویارویی با آنچه اشغال ایرانی یا هیمنه ایرانی نامیده می شد در شکستی آشکار برای محور سعودی نمایان شد.

در مقابل انصارالله به خوبی توانست پایداری کند و صلابت خود را در برابر حمله هوایی و برتری هوایی دشمن حفظ کند و رهبری و سیطره را در دست گیرد.سعودی ها در به کارگیری ارتش ها یا اجاره آنها ناکام ماندند و در حمله تنها شدند.ناتوانی نظامیان سعودی برای پیشروی زمینی ولو به اندازه یک متر در داخل اراضی یمن اثبات شد و عربستان به عنوان یک کشور جنایتکار و جنگ طلب و دخیل در ریختن خون افراد بی گناه مطرح شد.

العهد می نویسد: کسانی که نشست خبری اعلام شکست سخنگوی رسمی طوفان قاطعیت را دنبال کردند ملاحظه کردند که این سخنگوی بینوا چگونه تلاش کرد که دستاوردی برای عرضه به رسانه ها مطرح کند اما جز تعداد حملات که به شهادت 2600 شهید و هزاران زخمی منجر شد و خون بی گناهان را ریخت چیزی برای عرضه کردن نداشت.

سعودی ها هزاران نفر را در جریان این جنگ آواره کردند، مانع از امداد رسانی بشردوستانه از سوی دیگر کشورها به ملت یمن شدند، قوانین وعرف بین المللی را به ویژه در زمینه حقوق بشر و کشتار غیر نظامیان و نقض حاکمیت یک کشور مستقل نقض کردند و مرتکب جنایات ضد بشری و جنایات جنگی و جنایت تجاوز شدند، در امور داخلی یمن به طور مستقیم دخالت کردند و تلاش کردند که نظر سیاسی خود را به ملت یمن دیکته کنند و نسخه آشکار از تجربه داعشی های تکفیری در توحش و قلع و قمع به اجرا درآورند.

سعودی ها درک نادرست از ملت یمن و اراده سیاسی آن و توان آن برای خلق حماسه و پایداری و صبر و تحمل ناگواری ها داشتند.یمنی ها اقبال گسترده ای برای حضور در جبهه های جنگ دارند. در طول 27 روز جنگ آثار شکست بر ارتش یمن و کمیته های مردمی ظاهر نشد.یمنی ها خلق کننده صحنه های بی نظیر ضد هیمنه و سلطه و استعماری سعودی شکست خورده هستند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: