جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 1 ارديبهشت 1394     
اتمام طرح استانداردسازی ۲۱۹۶ اتوبوس گازسوز پایتخت

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه مخازن CNG تمامی اتوبوس‌های پایتخت استاندارد هستند، گفت: در پایان یک ساله تست و بازبینی فنی دو هزار و ۱۹۶ دستگاه اتوبوس شهر تهران، ۵۹۴ مخزن CNG از سوی کار‌شناسان معیوب شناخته و از رده خارج شدند.

 پیمان سنندجی با تاکید بر اینکه تست فنی اتوبوس‌ها مطابق با استاندارد (۹۴۲۶) صورت گرفته است، افزود: از تعداد کل اتوبوس‌ها، ۶۲۶ دستگاه متعلق به بخش دولتی و ۱۵۷۰ دستگاه متعلق به بخش خصوصی بودند که مخزن CNG تمام این اتوبوس‌ها در یک بازه زمانی یک ‌ساله، از اسفند ۹۲ تا اسفند ۹۳ مورد بازبینی فنی قرار گرفته‌اند.

وی با یادآوری اینکه کار‌شناسان فنی نحوه عملکرد مخازن CNG را مطابق با استانداردهای موسسه استاندارد و رعایت سازوکارهای مطمئنه مورد کنترل قرار داده‌اند، یادآور شد: این بازبینی با تاکید نمایندگان مردم تهران در شورای شهر، از سوی شهرداری مورد تاکید قرار گرفت که در ‌‌نهایت نیز منجر به شناسایی۵۹۴ مخزن CNG معیوب شد. 

سنندجی هزینه هر یک از بازبینی‌های فنی اتوبوس‌های گازسوز را حدود ۵۰۰ هزار تومان برآورد و عنوان کرد: در روند بازبینی سلامت اتوبوس‌های گازسوز، باید هزینه جایگزینی مخازن CNG استاندارد را نیز مد نظر قرار دهیم. 

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، مخازن CNG معیوب پس از جایگزینی با مخازن استاندارد، از رده خارج و به منظور معدوم سازی‌های لازمه به موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان تهران تحویل داده شده‌اند. 

وی با یادآوری اتمام طرح تست مخازن CNG اتوبوس‌های پایتخت، تصریح کرد: در این طرح، ستاد معاینه فنی شهرداری به ‌عنوان مجری، با شرکت اتوبوسرانی همکاری داشته است تا با رعایت سازوکارهای قانونی، مخازن اتوبوس‌های تهران را مطابق با استانداردهای لازمه مورد بازبینی قرار دهد. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: از ابتدای سال و با پایان روند بازبینی‌ مخازن CNG اتوبوس‌های تهران، تمامی این وسایل حمل و نقل عمومی انبوه‌بر و گازسوز، از استانداردهای لازمه برخوردار هستند و بازبینی‌های بعدی بر حسب نیاز بار دیگر تکرار می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: