جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 31 فروردين 1394     
فاضلاب 40 درصد بيمارستانهاي تهران وارد شبكه آبهاي سطحي و چاههاي جذبي مي شود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با بيان اينكه فاضلابهاي بيمارستاني جز خطرناكترين فاضلابها محسوب مي شوند گفت: هم اكنون فاضلاب بيش از 40 درصدبیمارستان‌های شهر تهران به دلیل عدم وجود تصفیه‌خانه و یا عملکرد ضعيف و ناقص بيمارستانها، وارد شبکه جمع‌آوری آب‏های سطحی و چاه‏های جذبی می‌شود.

علي محمد شاعري رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران اظهار کرد: شهر تهران حدود 150 بيمارستان دارد كه از اين تعداد حدود 8 درصد فاقد سيستم تصفيه فاضلاب و حدود 34 درصد داراي تصفيه خانه با عملكرد ناقص است و همين امر موجب ورود فاضلابهاي بيمارستاني به شبكه آبهاي سطحي و چاههاي جذبي مي شود.

وي با بيان اينكه در پايين دست شهر تهران، فاضلاب اين بيمارستانها وارد شبکه آب‏های سطحی شده و به طور مستقیم برای آبیاری زمین‏های کشاورزی مورد استفاده قرار می‏گیرد، افزود: فاضلاب‌های بیمارستانی جزء خطرناک‌ترین فاضلاب‌ها است و پس از گذشت 50 سال اثر آلودگی آنها برجای می‌ماند ، به همين دليل توجه به وضعیت تصفیه‏خانه بیمارستان‏ها در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران بسيار حايز اهميت است و می‏تواند از جمله شاخص‏های مهم  وضعیت محیط زیست هر منطقه به حساب آید.

شاعري به دلایل اجرای نشدن سیستم تصفیه ‏خانه در بیمارستانها اشاره و تصریح کرد: بالا بودن هزینه اجرای سیستم تصفیه خانه،نظارت نامناسب دستگاه‏های ذیربط،فقدان فضای کافی جهت احداث تصفیه خانه در بعضی از بیمارستان‏ها،تخصیص ندادن اعتبار به بیمارستان‏های دولتی جهت احداث تصفیه‏خانه و ... از جمله دلايل اجرايي نشدن سيستم تصفيه خانه در بيمارستانهاي تهران است.

وي همچنين به راهکارهاي ايجاد سيستم تصفيه خانه در بيمارستانها، اضافه كرد: نظارت کامل و پایش مستمر توسط دستگاه‏های ذیربط با همکاری ذینفعان،تخصیص اعتبار لازم به بیمارستان‏های دولتی جهت احداث سیستم تصفیه‏خانه از سوی وزارت بهداشت،اجباری نمودن تصفیه فاضلاب بیمارستان‏ها و جلوگیری از فعالیت واحدهایی که ضوابط و مقررات را رعایت نمي كنند از جمله راهكارهاي موجود است.

رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران در پایان گفت : ستاد محيط زيست به طور مستمر در حال پايش شاخصهاي زيست محيطي است و اين اطلاعات را در اختيار مناطق قرار مي دهد تا شهرداران مناطق از وضعيت منطقه خود آگاه شوند و با همكاري ساير ارگانها درصدد رفع نواقص برآيند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: