جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 31 فروردين 1394     
رشد 44 درصدی تولید موتورسیکلت در سال گذشته

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، رئیس انجمن موتور سیکلت ایران با اشاره به رشد تولید موتور سیکلت در سال 93 گفت : امیدواریم امسال نیز در این صنعت شاهد رشد تولید باشیم و تولیدکنندگان آمادگی افزایش 50 درصدی ظرفیت تولید را دارا هستند .

ابوالفضل حجازی در ادامه  گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: هم اکنون سالانه به طور متوسط بین 500 تا 600 هزار دستگاه موتور سیکلت تولید می شود . در سال 92 تعداد 316 هزار و 403 دستگاه و در سال گذشته 538 هزار و 632 دستگاه موتور سیکلت در کشور تولید شده است که این مقدار نسبت به سال گذشته حدود 44 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال حدود 550 تا 600 هزار دستگاه موتورسیکلت تولید شود و امید است این مقدار در سال آینده به سقف یک میلیون دستگاه برسد . در این راستا به هر میزان تولید افزایش یابد قیمت ها کاهش پیدا خواهد کرد که این امر منجر به افزایش تقاضا و قدرت خرید مردم می گردد.

وی افزود: پیش بینی می شود سالانه بین 50 تا 70 هزار دستگاه موتور سیکلت صادر شود در حالی که در سال های گذشته میزان صادرات مطلوب بوده ولی این مقدار در 2 سال گذشته کاهش یافته است.

رئیس انجمن موتور سیکلت ایران گفت : با رفع موانع تحریم ها ، صنعت موتور سیکلت در سال آینده می تواند رشد و ترقی چشم گیری داشته باشد و در این راستا با رفع موانع تحریم بانکی بین 10 تا 15 درصد قیمت تمام شده کاهش خواهد یافت.

حجازی اظهار داشت: عدم وجود تحریم ها بسیار می تواند در بخش تولید موثر باشد و امیدوار هستیم با رفع تحریم ها ، دولت در جهت رفع موانع قانونی و بخشنامه ها و دستورالعمل های کارشناسی نشده که باعث افزایش هزینه ها می شود اقدام کند.

وی در خصوص وضعیت کارخانه تولید موتورسیکلت در کربلا افزود: در این راستا بین دو استاندار قم و کربلا توافق نامه ای امضاء شد اما به دلیل پایان کار دولت قبل این کار اجرایی نشد زیرا سرمایه گذار عراقی مایل به سرمایه گذاری در این بخش نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: البته این توافق نامه با استقبال خوب مردم عراق روبه رو شده و ایران نیز آمادگی لازم را برای راه اندازی کارخانه جهت تامین نیاز بازار و کاهش قیمت ها و رقابت با چینی ها را دارا بوده و پیگیر این توافق نامه است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: