جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 27 ارديبهشت 1393     
سامانه اطلاع رسانی حرکت اتوبوس ها در 3هزار ایستگاه پایتخت راه اندازی می شود

به گزارش شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: جداول زمان بندی حرکت اتوبوس ها در 3 هزار ایستگاه اتوبوس سطح شهر تهران طی ماه آتی نصب می شود.

پیمان سنندجی از تکمیل سامانه اطلاع رسانی زمان بندی حرکت اتوبوس  ها در خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: جداول زمان بندی رسیدن اتوبوس به ایستگاه ها در 3 هزار ایستگاه سطح شهر تهران نصب می شوند تا شهروندان بتوانند به راحتی سفر خود را مدیریت کرده و از زمان رسیدن اتوبوس به درون ایستگاه مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در فاز اول، فعالیت سیستم اطلاع رسانی را از طریق پیامک -اس ام اس- راه اندازی کردیم .بدین ترتیب که ایستگاه ها کدگذاری شدند تا شهروندان با ارسال کد ایستگاه به سامانه پیامکی 2000111 از زمان دقیق رسیدن اتوبوس به ایستگاه مطلع شوند.

سنندجی تصریح کرد: اکنون در فاز دوم این طرح جداولی طراحی و تهیه شده که فعالیت و زمان رسیدن اتوبوس را در طول هفته از(شنبه تا چهارشنبه) و البته طی روزهای پنج شنبه و جمعه اعلام می کند .

به گفته وی اجرای این طرح بالغ بر 4 سال کار مطالعاتی و زیر ساختی داشته و پس از انجام کارکارشناسی دقیق تا یکماه آینده شاهد اجرای آن در سطح مناطق 22 گانه تهران خواهیم بود .

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه اکنون سرفاصله حرکت اتوبوس ها در ایستگاه ها بین 2 تا 20 دقیقه متغیر است، گفت: بیش از 250 خط در سطح شهر تهران با 6500 دستگاه اتوبوس کار جابه جایی شهروندان را برعهده دارند.البته زمان اعزام اتوبوس در خطوط مختلف و بسته به بار ترافیکی منطقه متفاوت است. از این رومیانگین تاخیرها و مشکلات هر خط در این جداول زمانی پیش بینی شده است .

به گفته سنندجی، جداول زمان بندی رسیدن اتوبوس به ایستگاه ها فصلی بوده و متغایر با هر فصل و مشکلات ترافیکی مناطق تهیه می شوند تا شهروندان تردد مدون و آسان تری را با این سامانه تجربه کنند.

وی افزود: بالغ بر یک سال پس از طراحی سیستم پیامکی اطلاع رسانی از وضعیت خطوط، آزمایشات فاز دوم طرح آغاز شد، در ابتدا زمان بندی تاخیرها از 100 دقیقه شروع شد و اکنون به 20 دقیقه رسیده است که نشان از آنلاین شدن سیستم حمل و نقل عمومی دارد .

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی همچنین تاکید کرد: براساس شرایط خدمات رسانی خطوط (یک سر مسافر یا دو سر مسافر بودن خطوط )میانگین تاخیر در خطوط اتوبوسرانی شهر تهران 2 تا 20 دقیقه است.

به گفته وی خرابی و فرسودگی اتوبوس ها و ترافیک عمده ترین دلایل تاخیر اتوبوس هاست.

سنندجی گفت: با احداث تابلوها و نصب جداول اطلاع رسانی، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه سال جاری سامانه اطلاع رسانی حرکت اتوبوس ها در ایستگاه ها راه اندازی و آغاز به کار خواهد کرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: