جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 30 فروردين 1394     
با توجه به عقب ماندگی های فعلی تکلیف دولت بر اساس قانون توسعه حمل و نقل عمومی چیست؟

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : برای خدمت رسانی بهتر و کاهش ترافیک و آلودگی هوا باید حمل و نقل عمومی به عنوان اولویت اجتناب ناپذیر مورد توجه و اهتمام مدیران شهری و دولت قرار گیرد.

سید مهدی هاشمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به لزوم اجرای طرح جامع ترافيك تهران ، افزود :  بر اساس این طرح بايد 75درصد از سفرهای درون شهری توسط حمل‌و نقل عمومي صورت گیرد در حالی  كه هم‌اكنون اين رقم بر اساس اعلام مسئولین شهری 59 درصد است البته با توجه به مشکلات و موانع موجود در تامین اعتبارات به نظر رقم مناسبی است اما امید است در سال جاری با تلاش مدیران شهری و دولت این سهم افزایش یابد.

وی گفت : امروز حمل و نقل عمومی از جهات  مختلفی چون بهینه سازی مصرف سوخت و آلودگی هوا و کاهش بار ترافیک اهمیت زیادی دارد قطعا  در این بخش مطالبه جدی از سوی مردم را نیز خواهیم داشت.

وی تاکید کرد : با وضعیتی که امروز در تهران به لحاظ ترافیک ، آلودگی هوا وجود دارد باید حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوسرانی ، مترو و تاکسیرانی مورد توجه جدی قرار گرفته و در راستای توسعه در این بخش بر اساس طرح قانون توسعه حمل و نقل عمومی اقدامات بیشتری صورت گیرد.

نماینده تهران ، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی کاستی ها در بخش حمل و نقل ریلی گفت : البته در این سالهای اخیر اقدامات خوبی در جهت توسعه حمل و نقل ریلی و مترو صورت گرفته است اما همچنان عقب ماندگی انباشته ای که در این حوزه وجود دارد.

هاشمی در ادامه مطالبه سهم مردم تهران از بودجه حمل‌و نقل عمومي را توسط دولت مورد تأكيد قرار داد و تصریح کرد : طبق قانون توسعه حمل‌ونقل عمومي دولت مكلف است در جهت توسعه حمل‌ونقل درون‌شهري و برون‌شهري كشور و مديريت بر مصرف سوخت و بهينه‌سازي‌ تقاضاي حمل‌ونقل و مصرف انرژي، از یکی دو سال گذشته اقداماتی را انجام می داد که با توجه به عدم پرداخت سهم خود در این بخش ها هم اکنون در این زمینه ها عقب ماندگی هایی وجود دارد.

وی تاکید کرد : امید است با حمایت دولت و تلاش بیشتر مدیران شهری  حمل و نقل ایمن و سریعی را در اختیار مردم قرار گیرد تا رضایتمندی مردم  را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد : انتظار می رود با توجه به برخی عقب ماندگی ها ، دولت در سطح کلان اقداماتی را در این حوزه داشته باشد تا خدمات رسانی بهینه و خوبی در این راستا شاهد باشیم.

وی همچنین به تاثیر توافقات بر وضعیت حمل و نقل عمومی اشاره و افزود : توسعه روابط بین المللی قطعا در این ارتباط بیتاثیر نخواهد بود اما امید است این توافقات در ماههای آینده شکل بگیرد تا از  فرصت و امکانات بیشتری را در این حوزه برخوردار شویم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: