جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 29 فروردين 1394     
لزوم تحول در نظام بانکی برای دستیابی به تولید رقابتی در صنعت خودرو

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : هم اکنون در دنیا کشورهایی در صنعت خودرو موفق اند که دروازه های ورودی را برای سرمایه گذاران خارجی گشوده و توانسته اند با جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی صنعت خودرو را رونق بخشیده و رقابت ، کیفیت و استاندارد را جایگزین انحصار گری در این صنعت نمایند.

کمال الدین پیر موذن در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : تردیدی نیست که با توافقات هسته ای ، توسعه ارتباطات بین المللی کلید خواهد خورد و با جذب سرمایه گذاری خارجی ، جریان رقابت و کیفیت در صنعت خودرو ایجاد و این روند تثبیت خواهد شد.

وی گفت : هم اکنون در هند 28 شرکت خصوصی داخلی و خارجی در صنعت خودروسازی این کشور فعالیت دارند و توانستند در این راستا خودروهای به روز و در شان مشتریان به بازار عرضه کنند قطعا خودروسازان ایرانی نیز در این ارتباط می توانند پر توان تر عمل کرده  و آینده درخشان تری را رقم بزنند.

وی تاکید کرد : صنعت خودرو ایران باید پس از توافقات و رفع تحریم ها با شکستن انحصار در تولید ، افزایش تنوع و جذب سرمایه گذاری ها، جریان تولید را به سمت تولیدات با کیفیت و رقابتی و استاندارد سوق دهد و با همکاری برندهای معتبر دنیا خودرویی با قیمت مناسب و در شان مردم ایران تولید و عرضه نماید.

وی تاکید کرد : بی تردید با نهایی شدن توافقات هر گونه همکاری با شرکتهای معتبر خارجی و سرمایه گذاری ها  در داخل کشور اتفاق خواهد افتاد و بهبود این جریان و توسعه همکاری های مشترک ظرفیت های شغلی در صنعت خودرو ایران را دو چندان افزایش خواهد داد.

نماینده نیر و سرعین در ادامه با اشاره به ضرورت تولید رقابتی در صنعت خودرو به موانع موجود در این ارتباط اشاره کرد و اظهار داشت : برای تولید رقابتی در صنعت خودرو باید نظام بانکی متحول شود و مسلما این اتفاق در حوزه تولید و خودروسازی ایران تاثیر گذار خواهد بود البته با رفع محدودیت های بین المللی و جذب سرمایه گذاری ها تسهیلات لازم در اختیار این واحدها قرار خواهد گرفت و صرفا سرمایه گذاران یار این صنعت خواهند بود و بس.

پیرموذن همچنین با اشاره به دغدغه افزایش واردات پس از رفع تحریم از صنعت خودرو گفت : برای ممانعت از این اتفاق و افزایش رقابت پذیری در صنعت خودرو باید دولت و مجلس سیاست و قوانین حمایتی لازم را از صنعت خودرو داشته باشند تا واردات کنترل  شود هر چند که به نظر می رسد واردات مدیریت شده می تواند در افزایش رقابت و کیفیت و قیمت تاثیر گذار باشد

.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: