جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 فروردين 1394     
لزوم ارائه راهکار برای تقویت توان مالی متقاضیان خودروهای داخلی

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : از جمله صنایعی که در شرایط تحریم های بین المللی با مشکلات و موانع زیادی روبرو گردید صنعت خودرو است متاسفانه آسیبی که در جریان تحریم ها بر صنعت خودرو وارد شد قابل توجه و تاسف بار است.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : البته این مشکلات صرفا به دلیل تحریم ها نبوده بلکه مسائل ایجاد شده در سیستم پولی و بانکی کشور ، سایر صنایع مرتبط با  صنعت خودرو را نیز دچار مشکل و تزلزل کرد و مسیری که باید تولید طی می گردید با شیب کندی طی شد و  متاسفانه اتفاقاتی را که در صنعت و تولید شاهد بودیم رخ داد.

وی تاکید کرد : یکی از مسائلی که می تواند زخم های صنعت خودرو را ترمیم نماید قطعا موضوع مذاکرات و توافقات هسته ای است چرا که این اتفاق موجب تعاملات گسترده این صنعت با صنایع مشابه خارجی خواهد شد.

وی افزود : در صورتی که در آینده بر اساس چارچوب تعریف شده در بیانیه لوزان ، توافقاتی حاصل شود قطعا صنعت خودرو با توجه به تجربیات ارزنده ای که به دنبال مشکلات صورت گرفته کسب کرده می تواند خلاء بوجود امده را پر کند و یقینا صنعت خودرو پس از تحریم ها زنده تر و پویاتر از گذشته خواهد شد.

وی گفت : تردیدی نیست که افزایش قیمت خودرو با تحرک و فعالیت گسترده بخش های تولید و صنعت خودرو ارتباط مستقیم دارد متاسفانه هم اکنون هزینه تولید در داخل بالاست و صنعت خودرو برای اینکه بتواند به تولید ادامه داده و محصولات را به فروش برساند لاجرم باید به قیمت ها بیافزاید اما باید راهکاری در این راستا در نظر گرفته شود که توان مالی متقاضیان خودروهای داخلی تقویت شود.

نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس افزود : در صورتی که در این ارتباط چاره اندیشی نشود مسلما مشکلات جدید دیگری برای صنعت خودرو رخ خواهد داد که شاید جمع نمودن آنها به راحتی امکان پذیر نباشد.

نکو تاکید کرد : بالا بردن کیفیت خودروهای داخلی ، ارائه وام های قابل قبول با  کارمزدهای پایین از جمله راهکارهایی است که می تواند رضایت مندی مشتریان را به دنبال داشته باشد تا در صورت هر گونه افزایش قیمت خودروسازان با افت تقاضا مواجه نشوند.

وی همچنین به ارتباط افزایش قیمت خودرو با نرخ تورم پرداخت و گفت : ارتباط مستقیمی که بین افزایش نرخ تورم و افزایش قیمت کالاها وجود غیر دارد قابل انکار است منتهی در شرایط عادی به نظر می رسد قیمت خودرو افزایش خواهد داشت اما ناچارا برای افزایش تعداد مشتریان باید نسبت به افزایش حقوق و دستمزدها نیز اقدام شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: