جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 فروردين 1394     
مصائب گریستن در فضا /عکس

 

همشهری آنلاین:ناسا پس از انتشار هشتگ astronautparobems# در توئیتر و شبکه‌های اجتماعی توسط یک برنامه تلویزیونی،‌ به جمع کاربران این شبکه‌ها پیوسته و مجموعه‌ای از مشکلاتی که فضانوردان در حین پروازهای فضایی با آنها مواجه می‌شوند را منتشر کرد.
 

براساس گزارش تلگراف، درفضا كسي نيست كه صدايتان را بشنود، و حتي بهتر است يك دل سير گريه كردن را هم به فراموشي بسپاريد، زيرا خلاء مانع از چكيدن اشك‌هايتان مي‌شود. در نهم آوريل در بخشي از يك برنامه تلويزيوني طنز ار تماشاچيان درخواست شد تا مشكلاتي را كه فضانوردان در فضا با آنها مواجهند را با هشتگ Astronautproblems# توئيت كنند. همين حركت باعث شد ناسا باري ديگر فيلم گريستن كريس‌هدفيلد را در توئيتر منتشر كند.

ناسا به مشكلاتي كه فضانوردان حين اقامت در فضا با آنها مواجهند اشاره كرده و ويديوي كريس‌هدفيلد،‌ فرمانده سابق ايستگاه فضايي بين‌المللي را دوباره منتشر ساخته‌است.

در اين ويديو هدفيلد مي‌گويد اينكه آيا مي‌توان در فضا گريه كرد يا نه و اينكه اشك‌ها در شرايط بدون گرانش عملكرد طبيعي خود را دارند يا نه، پرسشي رايج است، از آنجايي كه من نمي‌توانم حين فرماندهي ايستگاه گريه كنم، كمي آب آشاميدني درون چشمانم مي‌ريزم تا عواقب آن را ببينيد.

پس از اينكه هدفيلد آب را درون چشمش مي‌ريزد، گويي از آب درون چشمش ايجاد مي‌شود كه به گفته وي تا هرزماني كه به گريه كردن ادامه‌دهيد،‌ بزرگي اين گوي افزايش پيدا مي‌كند، تا حدي كه در نهايت از روي بيني رد شده و به چشم ديگر مي‌رسد. به گفته وي در فضا مي‌توان گريست، با اين تفاوت كه اشك‌ها فرونميريزند،‌در فضا معلق مي‌شوند.

ناسا همچنين از ديگر دشواري‌هاي زندگي فضانوردان در فضا به نداشتن پيك تحويل پيتزا و ورزش اجباري براي دوساعت در روز به منظور جلوگيري از تحليل‌رفتن ماهيچه‌ها اشاره‌ كرده‌است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: