جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 فروردين 1394     
جزئیات دیدار شمخانی با همتای روس

فارس: علی شمخانی نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و رو به گسترش ایران و روسیه، ضرورت تبادل نظر نزدیک و موثر دو کشور در موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی را یادآور شد و اظهار داشت: سیاست اصولی دو کشور در زمینه توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و متوازن سازی ظرفیت‌های قابل مبادله در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی، نقش تعیین کننده‌ای در مدیریت بحران‌های امنیتی در سطح منطقه به دنبال داشته است.

وی با انتقاد از نقش مخرب برخی کشورهای غربی و متحدان منطقه‌ای آنان که با عبور از معیارهای مورد اجماع اخلاقی، انسانی و قانونی موجبات آتش افروزی و نابودی منابع و سرمایه‌های مادی و انسانی کشورهای منطقه را فراهم کرده‌اند، افزود: توسعه نگران کننده بحران‌های امنیتی و نهادینه شدن خشونت و افراطی‌گری، ایفای نقش فعال و متعادل کننده کشورهای مستقل را بیش از هر زمان دیگری ضروری کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن قدردانی از نقش سازنده روسیه در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای 1+5 اتخاذ مواضع غیر سازنده و زیاده خواهانه از سوی برخی کشورهای طرف مذاکره با ایران را موجب کند شدن روند دستیابی به توافق جامع عنوان کرد.

دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در این ملاقات با تمجید از نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه واقعیبا تروریسم و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه، ضرورت مشارکت و هم افزایی ظرفیت‌های منطقه‌ای برای کاهش بحران‌های امنیتی و ایجاد صلح پایدار را مورد تاکید قرار داد.

لازم به ذکر است، شمخانی برای شرکت و سخنرانی در دهمین اجلاس دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای به مسکو سفر کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این سفر دیدارهای جداگانه‌ای با برخی مقام‌های سیاسی و امنیتی روسیه و همتایان حاضر در اجلاس خواهد داشت.

اجلاس دبیران شورای امنیت با حضور کشورهای عضو شامل قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان و نمایندگان کشورهای ناظر شامل افغانستان، هند، ایران، مغولستان و پاکستان فردا در مسکو برگزار می‌شود.

بحث و گفت‌و‌گو در خصوص مسایل امنیتی در فضای سازمان همکاری‌های شانگهای با توجه به تحولات موجود در منطقه و کشورهای همجوار از موضوعات اصلی این نشست است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: