جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 فروردين 1394     
متاسفانه با بی ثباتی قيمت خودرو مواجه هستیم

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست های دولت برای کاهش بیشتر نرخ تورم و افزایش رشد مثبت اقتصادی گفت: در صنعت خودرو انتظار داریم قیمت ها تثبیت شود.

موید حسینی صدر افزود: خودروسازان می توانند با ساماندهی و کاهش هزینه های خود زمینه ثبات و حتی کاهش قیمت را فراهم آورند و با افزایش بهره وری و آمار تولید سود بیشتری هم به دست آورند.

وی گفت: اگرچه از روی دستمزد کارگران و مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافته اما سهم آنها در قیمت تمام شده محصول کمتر است و به راحتی می توان با مدیریت هزینه، کنترل کرد.

حسینی صدر تاکید کرد: خودروسازان باید به سمت افزایش تولید و رشد بهره وری و مدیریت بازارهای داخلی و منطقه ای حرکت کنند و امیدواریم با تلاش های دیپلماسی بین المللی و لغو تحریم ها هزینه های اداری و سربار تولید نیز کاهش یابد که در کنترل قیمت ها موثر خواهد بود.

وی افزود: با این کار و در کنار سیاست های دولت برای رونق اقتصادی می توانیم به کاهش بیشتر نرخ تورم امیدوار باشیم و قدرت خرید خودرو نیز در جامعه بیشتر خواهد شد.

آقای شیوا رئیس مرکز ملی و شورای رقابت نیز تاکید کرد: در بخش قیمت خودرو در سال جدید بجز افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده (از 8 درصد به 9 درصد) اتفاق خاصی نیفتاده است و باید رعایت شود.

وی افزود: فرمول قیمت خودرو ساختار مشخصی دارد و نمی توان فراتر از آن و خارج از مقررات قیمت ها را تعدیل کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: