جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 فروردين 1394     
ورود 30دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از توسعه و راه اندازی خطوط برقی اتوبوسرانی در نیمه نخست سال جاری خبر داد .

پیمان سنندجی با بیان اینکه احیا و راه اندازی خطوط برقی شهر تهران از جمله سیاست های شهرداری تهران در سال 94 است، گفت: به این منظور در گام نخست  30 دستگاه اتوبوس برقی نوسازی  و پس از راه اندازی خطوط موجود مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت .

به گفته وی مراحل نوسازی و احیای خطوط برقی موجود در شهر از سال گذشته آغاز شده و اکنون در دست اقدام است .

وی با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهر همچنان از فرسودگی رنج می برد، گفت: از سال گذشته بازسازی اتوبوس های فرسوده را در دستور کار قرار دادیم که در این راستا طی سال 93 بالغ بر 470 دستگاه اتوبوس فرسوده بازسازی و احیا شد که تغییرات بسیار عمده ای بر روی اتوبوس های فرسوده شهر صورت گرفت .

 سنندجی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، طی سال 94 نیز بازسازی و احیا 400 دستگاه اتوبوس دیگر در دستور کار قرار گرفته است .

مدیر عامل شرکت واحد شهر اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه نوسازی مینی بوس های فرسوده اولویت نخست در سال جاری است، گفت: خارج شدن مینی بوس های فرسوده یکی از دغدغه های ما در چرخه حمل ونقل عمومی است. بیش از هزارو 200 دستگاه مینی بوس تحت پوشش شرکت واحد در شهر تهران داریم که تک تک آنها عمری بالغ بر 20 تا 25 سال دارند و ترددشان در ناوگان عمومی، آلایندگی بسیاری را برای شهر به ارمغان می آورد اما چاره ای جز به کار گیری این مینی بوس ها در این سال ها نداشته ایم .از سوی دیگر طی دو سال گذشته نوسازی این مینی بوس ها در دستور کار قرار گرفت ،اما با توجه به عدم حمایت دولت در این بخش نیز با چالش روبرو شدیم و تنها 110 دستگاه مینی بوس نوسازی شد.

اما با توجه بر اینکه تردد این مینی بوس ها حجم زیادی به ذرات معلق و میزان آلایندگی هوا می افزاید در سال 94 خروج مینی بوس های فرسوده را در اولویت قرار داده ایم. به همین منظور جلسات متعددی با ستاد مدیریت سوخت و سازمان محیط زیست برگزار شده تا نوسازی ناوگان به زودی آغاز شود و یکبار برای همیشه نوسازی ناوگان مینی بوسی شهر تهران را به سرانجام برسانیم .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: