جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 فروردين 1394     
دولت امکانات بالقوه خود در زمینه نوسازی را بالفعل کند

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: به دولت کمک کنیم تا امکانات بالقوه خود را در زمینه نوسازی بالفعل کند.

عباداله فتح اللهی با بیان اینکه فضای دولت را در حوزه نوسازی بافت های فرسوده مثبت تر از سنوات گذشته می دانیم، افزود: به دولت کمک کنیم تا پتانسیل هایی را که می تواند در این زمینه پای کار بیاورد شناسایی کند.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم اتفاقات خوبی در حوزه ساخت و ساز و مسکن در بافت های فرسوده کشور در سال جاری صورت پذیرد، تصریح کرد: معتقدیم نوسازي بافت های فرسوده شهري به عنوان مناطقي كه از نظر برخورداري از ايمني، استحكام و خدمات شهري دچار كمبود هستند از ضرورت هاي توسعه شهر بوده و نيازمند طرح ها و برنامه هايي در سطوح كلان، مياني و محلي است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه از میان سه شاخصه ریزدانگی، نفوذناپذیری و عدم استحکام بناها، بیشترین مولفه ای که می تواند در تدابیر و سیاست های مدیریت شهری مورد تاکید واقع شود بحث پلاک و پارسل است، تصریح کرد: مطالعات ارزشمندی طی سال گذشته در خصوص پارسل های موجود در بافت های فرسوده انجام شده است که به ما نشان می دهد برای رسیدن به نقطه مطلوب چه باید کرد.

فتح اللهی با تاکید براینکه تجربیات گذشته حاکی از این است که به هر میزانی که  ساخت و ساز در بافت های فرسوده سرعت گرفته، به همان میزان کاهش کسری خدمات را در محلات شاهد بوده ایم،اظهار داشت: یکی از رویکردهایی که با تدابیر شهردار تهران در زمینه نوسازی بافت های فرسوده اصلاح شد این است که نوسازی را الزاماً با آمار تعداد پروانه های صادره مقایسه نکنیم بلکه  میزان موفقیت خود را با میزانی که فقر کسری خدمات از بافت های فرسوده برطرف می شود، ارزیابی می کنیم.

وی با اشاره به تدوین بسته های جدید تشویقی نوسازی، تصریح کرد: در تدوین این بسته ها تلاش شد تا  امکانات در اختیار شهرداری به نوعی ساماندهی شود تا نواقصی که در حوزه نوسازی مردمی وجود دارد، تقلیل یابد.

فتح اللهی تخفیف عوارض، تراکم تشویقی، پارکینگ، وام، هزینه نما، طراحی را از اهرم های در اختیار شهرداری دانست و گفت: در تدوین بسته های جدید تشویقی نوسازی از این اهرم ها در راستای ارتقای کیفیت نوسازی در محلات استفاده شده و عموماً سیاست ها برای نوسازی های انفرادی انقباضی و برای نوسازی های تجمیعی انبساطی در نظر گرفته شده است، به گونه ای که قطعات ریزدانه کوچکتر از 75 متر از 50درصد تخفیفات و قطعاتی که بتوانند خود را به 150 متر برسانند از 100درصد تخفیفات در نظر گرفته شده بهره مند خواهند شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: