جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 فروردين 1394     
استفاده از خودروهای هیبریدی در ناوگان حمل و نقل نیازمند عزم ملی

به گزارش گروه اخبار کلان شهرهای شهرداری نیوز، کلانشهرهای کشور می توانند میزبان تردد خودروهای هیبریدی باشند و در این مسیر متولیان امر باید با عزمی ملی، همکاری کنند.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو اظهار کرد: استفاده از خودروهای هیبریدی در ناوگان حمل و نقل کشور می تواند افزون بر حفظ محیط زیست، صرفه جوئی در مصرف انرژی را نیز درپی داشته باشد.

ساسان قربانی با بیان این که زیر ساختهای استفاده از این خودروها در کشور مهیا نیست، گفت: باید با برنامه ریزی و همکاری متولیان امر بسترهای لازم را فراهم کرد و با توجه به این که این خودروها با فناوریهای پیشرفته ای ساخته می شوند، هزینه بالائی برای ساخت و تجهیز زیر ساختها نیاز است.

وی ادامه داد: خودرو سازان داخلی برنامه تولید این خودروها را در دستور کار دارند و ٢ شرکت بزرگ خودروساز کشور به دنبال تولید خودروهای هیبریدی هستند.

قربانی افزود: دولت و مردم هزینه های غیر مستقیمی برای حفظ محیط زیست می پردازند و با توجه به کارکردهای خودروهای هیبریدی می توان از ظرفیتهای قانونی برای کمک به ساخت این خودروها استفاده کرد.

وی با بیان این که برخی از بخشهای حمل و نقل مانند تاکسیهای فرودگاه یا پایانه های مسافری می توانند ازخودروهای هیبریدی به طور نمونه استفاده کنند، اظهار کرد: مشوقهای مالی و مالیاتی دولت در کنار حمایتهای صنفی می تواند این خودروها را وارد ناوگان حمل و نقل شهری کشور کند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: