جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 20 فروردين 1394     
از پنج فیلمساز بزرگ دنیا چه خبر؟

 

روزنامه هفت صبح: مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ، وودی آلن، برادران کوئن و جیمز کامرون کارگردانان مهمی هستند که هنوز فعالند و فیلم هایشان هم بازتاب های زیادی ایجاد می کند...

اسکورسیزی، اسپیلبرگ و وودی آلن از نسل هالیوودی های قدیمی هستند؛ مردانی که سینمای مستقل و غیراستودیویی را صاحب هویت کردند و تعدادی از آثارشان در فهرست بهترین های تاریخ سینمای جهان قرار می گیرد. در دو دهه اخیر، برادران کوئن به عنوان فیلمسازان مستقل جوان به آنها پیوستند و راه شان را ادامه دادند.

به جز اینها سینما از دهه نود به بعد یک کارگردان بزرگ دیگر هم به خودش دید که روش سینما را عوض کرد: جیمز کامرون. با واکنش های مردم و منتقدان نسبت به آخرین فیلم های آنها و پروژه های جدیدشان آشنا شوید.

مارتین اسکورسیزی


سال 2013 فیلم پر انرژی «گرگ وال استریت» را در نقد مهمترین مرکز سرمایه داری جهان ساخت با بازی لئوناردو دی کاپریو که در فیلم های آخرش تبدیل به ستاره مورد علاقه اسکورسیزی شده؛ می شود گفت دی کاپریو دو بار در سینما کشف شد. یک بار سال 1997 توسط جیمز کامرون در «تایتانیک» که از او یک ستاره محبوب ساخت و بار دیگ رسال 2006 با بازی در فیلم «مرحوم»؛ اغثری که بالاخره اسکورسیزی را به اسکار رساند.

 

از پنج فیلمساز بزرگ دنیا چه خبر؟

 

از پنج نامزدی دی کاپریو برای اسکار سه تایش برای بازی در فیلم های اسکورسیزی است. «گرگ وال استریت» جزو نامزدهای 10 فیلم برتر، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگری و بهترین فیلمنامه در اسکار 2014 بود که البته به هیچ کدام دست پیدا نکرد.

پروژه ای که فعلا اسکورسیزی مشغول فیلمبرداری اش است، «سکوت» نام دارد. یک درام تاریخی کهس ال آینده اکران خواهد شد درباره دو کشیش که در قرن هفدهم به ژاپن سفر کرده اند تا مسیحیت را رواج دهند و با خشونت و تعصب روبرو می شوند.

لیام نیسون، اندرو گارفیلد و آدام دراپور بازیگران فیلم هستند. پروژه بعد از آن هم مشخص شده است: فیلمی درباره «فرانک سیناترا».

استیون اسپیلبرگ

برنده سه جایزه اسکار در آستانه هفتاد سالگی بیشتر از هر زمان دیگری سرش شلوغ است. بعد از موفقیت «لینکلن» که نامزد 12 جایزه اسکار بود و در نهایت جایزه بهترین بازیگری دنیل دی لوییس و بهترین طراحی تولید را از آن خودش کرد، حالا پنج پروژه در دست دارد.

 

از پنج فیلمساز بزرگ دنیا چه خبر؟
 


تریلر «پل جاسوس ها» که جوئل و اتان کوئن جزو فیلمنامه نویسانش هستند و بازیگر محبوب اسپیلبرگ تام هنکس هم نقش اصلی را بازی می کند. فیلم در زمان جنگ سرد می گذرد و داستان وکیلی است که سازمان سیا او را استخدام می کند.

فیلم پاییز امسال به نمایش درمی آید و اسپیلبر بعد از آن سراغ فیلم «BFG» براساس یکی از رمان های رولد دال می رود. پروژه های «ایندیانا جونز 5»، «این کاری است که می کنم» (با بازی جنیفر لارنس) و فیلم علمی - تخیلی «آماده باش باتزیکن یک» هم بقیه فیلم هایی هستند که اسپیلبرگ می خواهد سراغ شان برود.

وودی آلن


از وقتی پا به سن گذاشته سالی یک فیلم را می سازد. موفق ترین شان تا به حال «جازمین غمگین» با بازی کیت بلانشت بوده است. کمدی سیاهی که در نیویورک، شهر محبوب آلن می گذرد. سال گذشته «جادو در مهتاب» را با بازی اما استون و کارلین فرث داشت که نتوانست مخاطبان و منتقدان را راضی کند. امسال هم قرار است با «مرد غیرمنطقی» در کن حضور پیدا کند؛ فیلمی که اما استون و یوآکین فونیکس بازیگرانش هستند و درام اسرارآمیزی است. آلن در حال حاضر با دوران اوجش فاصله زیادی دارد. کارهای پیش تولید فیلم بعدی اش را هم شروع کرده که سال آینده آن را جلوی دوربین ببرد؛ فیلمب با بازی جسی آیزنبرگ، بروس ویلیس و کریستن استوارت که هنوز نامی ندارد.

 

از پنج فیلمساز بزرگ دنیا چه خبر؟
 


اتان و جوئل کوئن


سال 2013 سه سال بعد از وسترن کوئنی «تروگیت» (خون بها) درامی درباره موسیقی ساختند. با بازی یک چهره جدید که حضور درخشانش خیلی مورد توجه قرار گرفت. یعنی اسکار آیزاک. «درون لوین دیویس» با وجود آنکه فیلم مورد علاقه خیلی از منتقدان بود، در اسکار فقط در دو بخش فنی نامزد جایزه اسکار شد.

پروژه آخرشان «سلام سزار» نام دارد که قرار است اوایل سال آینده اکران شود. کمدی کوئنی با بازی اسکارلت جوهانسون، چانینگ تاتوم و رالف فاینس درباره یک برنامه ریز دهه 50 هالیوود که می خواهد ستاره های استودیویش را آماده نگه دارد. فیلم پرستاره ای است و به جز بازیگر اصلی، جورج کلونی، تیلدا سویینتون و جوآنا هیل هم در آن بازی می کنند.

 

از پنج فیلمساز بزرگ دنیا چه خبر؟
 


جوئل و اتان کوئن هر کدام برنده چهار جایزه اسکار بوده اند و در همه بخش های مهم بهترین فیلمنامه، کارگردانی و فیلم، جایزه را برده اند.

جیمز کامرون

کارگردان پرطرفدار هالیوودی بعد از سال 2009 و فیلم عجیب و غریب «آواتار» که در تکنولوژی سینما انقلابی به پا کرد، هنوز فیلم دیگری نساخته است اما یکدفعه تصمیم گرفت قسمت های دوم و سوم و چهارم «آواتار» را هم بسازد. کامرون برای فیلم «آواتار» نامزد بهترین فیلم، کارگردانی و تدوین شد و همه جوایز اصلی را به همسر سابقش، کاترین بیگلو برای فیلم «گنجه رنج» واگذار کرد. طبق برنامه کامرون قرار است قسمت های بعدی «آواتار» در سال های 2017، 2018 و 2019 به نمایش درآید.

 

از پنج فیلمساز بزرگ دنیا چه خبر؟




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: