جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 20 فروردين 1394     
اجرای اپرای «رودابه» در تهران

آنسامبل اپرای «آیریک»، اُپرت «رودابه» را در روزهای 3 تا 9 اردیبهشت ماه در سالن رودکی به روی صحنه خواهد برد.

اپرت «رودابه» برداشتی آزاد از شاهنامه‌ی فردوسی است که به کارگردانی سعید میرزایی و سرپرستی شقایق باقری به نمایش درخواهد آمد. موسیقی و متن این اپرت توسط محمد کیاخسروی از هنرمندان ساکن اتریش ساخته و نوشته شده است.

شقایق باقری، میلاد باقری، محمد کیاخسروی، فرزاد برهمن، نگین گودرزی، الهه حیدری، فلورا فرزانه، سارا مصطفوی‌نسب، پاس چکاد و کیمیا پوری در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت.

در بخش موسیقی نیز آلوین آوانسیان(نوازنده‌ی پیانو ) و ترانه پوریوسف(نوازنده‌ی فلوت) گروه را همراهی خواهند کرد.

شقایق باقری، بازیگر نقش «رودابه» و «پریدخت» در گفت‌وگویی کوتاه در مورد این اپرا عنوان کرد: اپرت «رودابه» یکی از اپراهای کاملا ایرانی است که داستان عشق افسانه‌ای زال و رودابه را حکایت می‌کند. عشقی که با وجود محدودیت‌ها شکل گرفته که یک پهلوان ایرانی عاشق یک شاهزاده می‌شود. در این اپرا نیز سعی شده تا بیشتر به شخصیت زنانه‌ی رودابه پرداخته شود که با وجود اینکه در آن زمان مرسوم نبوده که یک شاهزاده با یک پهلوان ازدواج کند، مقاومت می‌کند و به نوعی یک ساختارشکنی را پدید می‌آورد.

وی همچنین در ادامه افزود: پیش از این نیز جناب چکناواریان اپرای «رستم و سهراب» را بدون بازیگر و صرفا با خواننده و ارکستر به روی صحنه برده‌اند و از سوی دیگر نیز داستان «سیمرغ» توسط جناب شجریان و به سبک سنتی اجرا شده است اما «رودابه» قرار است، در قالب کلاسیک و با تمامی مشخصات یک اپرا یعنی دکور، لباس، گریم و... به روی صحنه برود؛ با این تفاوت که به علت برخی مسائل، ما برای بخش موسیقی از پیانو و فلوت بهره خواهیم گرفت.

علاقه‌مندان می‌توانند، برای تهیه‌ی بلیت به سایت «ایران کنسرت» مراجعه کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: