جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 ارديبهشت 1393     
حمل ونقل پاک در منطقه 3تهران توسعه می یابد

به گزارش شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 از توسعه حمل و نقل پاک و ایجاد زمینه‌های لازم برای استفاده شهروندان از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل شهری خبر داد.

علی فغانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 3 گفت: حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه با استفاده از شرایط موفق کشورهای پیشرفته و سیاست کلان شهرداری تهران در زمینه توسعه حمل ونقل پاک قصد اجرای این پروژه شهری را دارد.

 فغانی در ادامه اظهار داشت: در این راستا پتانسیل معابر، توپوگرافی منطقه و نقاط پر تردد و جاذب سفر شناسایی شده و با بهره‌مندی از ایستگاه‌های مترو در سطح منطقه و معابر دولت، شریعتی و میرداماد در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مطالعات فاز اول این طرح در حال انجام است که پس از تکمیل مطالعات، عملیات اجرائی آن آغاز می‌شود، تصریح کرد: شهرداری منطقه 3 در جهت توسعه اعتبار پنج میلیاردی ریالی را اختصاص داده است.

حجم روز افزون خودروها در شهرهای مختلف دنیا، و متعاقباً به وجود آمدن مشکلات ترافیکی یا زیست محیطی، دولت‌ها و ساختارهای وابسته به آن را وادار به گسترش و راه اندازی سایر سیستم‌های حمل و نقل پاک همانند دوچرخه، کرده است.

دوچرخه به عنوان ابزاري براي گذران اوقات فراغت فعال و غيرفعال، به عنوان يك وسيله نقليه درون شهري غير موتوري در سامانه حمل و نقل نوين، و نيز به عنوان ابزار يك رشته ورزشي تخصصي و حرفه‌اي مطرح است. در اين زمينه، به دليل وجود مشكلات متعدد حمل و نقل و آلودگي‌هاي مختلف زيست محيطي، دوچرخه به عنوان يك ابزار حمل و نقل فعال در كاهش ترافيك و آلودگي هوا داراي اهميتي دو چندان است.

تغییر رویکرد به سمت حمل و نقل پاک، در چند سال اخیر با جدیت در تهران پیگیری می‌شود و حمل و نقل پاک به عنوان یک اولویت جدی مورد تاکید مدیریت شهری قرار دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: