جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 فروردين 1394     
ورود و خروج بیش از ۳ میلیون مسافر در نوروز امسال

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوار های شهرداری تهران  اعلام کرد؛ در روزهای اجرای طرح استقبال از بهار فاطمی، بیش از ۳ میلیون نفر از شهروندان برای انجام سفرهای نوروزی خود از سرویس‌های مسافربری در پایانه‌های مسافری تهران استفاده کردند.

محمدرضا حاجی‌بیگی گفت: با توجه به آمار ارائه شده از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری سازمان پایانه‌ها، از بیست و پنجم اسفندماه سال ۹۳خورشیدی تا پانزدهم فروردین ماه امسال، ۳ میلیون و ۲۴۷هزار و ۳۷۲ شهروند مسافر با برخورداری از امکانات و خدمات سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوار‌ها، سفر خود را به مقصد ۳۰۰ شهر، از پایانه‌های مسافری غرب، جنوب، شرق و بیهقی تهران آغاز کردند، یا از طریق آن‌ها به تهران وارد شدند.

وی افزود: در این مدت، یک میلیون و ۶۲۳هزار و ۶۸۶ نفر مسافر با استفاده از ۹۸هزار و ۳۱۸ سرویس مسافربری از جمله اتوبوس، سواری، مینی بوس و می‌دل باس از پایانه‌های مسافری تهران راهی مقاصد خود شدند و با احتساب همین میزان مسافر ورودی، ۳میلیون و ۲۴۷ هزار و ۳۷۲ نفر مسافر، از طریق پایانه‌های مسافری چهارگانه تهران جابه‌جا شده‌اند. 

حاجی‌بیگی تصریح کرد: پایانه مسافری غرب، بیشترین شمار مسافر خروجی از تهران به میزان ۶۴۶هزار و ۷۶۷ نفر (۴۰درصد)، در میان پایانه‌های مسافری تهران به خود اختصاص داد و پایانه مسافری جنوب نیز با ۵۸۲هزار و ۶۵۹مسافر (۳۶درصد) در رتبه بعدی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از آغاز اجرای طرح استقبال از نوروز، پایانه مسافری شرق شاهد خروج ۲۵۷ هزار و ۵۸۵ نفر مسافر (۱۶درصد) در حالی که ۱۳۶هزار و ۸۵۷ مسافر (۸درصد)، کلانشهر تهران را از پایانه مسافری بیهقی به سوی مقاصد خود در دیگر شهرهای کشورمان ترک کردند. 

به گفته محمدرضا حاجی بیگی، در این دوره، ۷/۸۸درصد از مجموع مسافران خروجی از طریق اتوبوس، ۷/۷درصد از طریق خودرو سواری و ۶/۳درصد از طیق مینی بوس و می‌دل باس جابه جا شده‌اند. ضمن اینکه تعاونی ۱۷ پایانه مسافری جنوب با ۳۵۷۹سرویس، ۸۹هزار و ۱۲۰مسافر را از تهران به سمت مقاصد خود جابه جا کرده و در رتبه نخست حمل و نقل مسافر در میان همه تعاونی‌ها و شرکت‌های مسافربری قرار گرفته است. 

حاجی بیگی گفت: بیشترین مسافر خروجی در این دوره نیز در روز بیست و هشتم اسفندماه سال ۹۳ به تعداد ۸۸هزار و ۷۴۹ نفر بوده و کمترین سفر در روز ۱۳فروردین امسال به تعداد ۱۰هزار و ۸۸۸نفر انجام شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها افزود: در نیمه اول تعطیلات نوروزی امسال، ۹۳۸هزار و ۳۸۳مسافر با استفاده از ۵۴هزار و ۶۵۶ سرویس مسافربری از تهران خارج شدند و ۶۸۵هزار و ۴۸۵نفر هم از ۴۳هزار و ۶۶۲سرویس مسافربری استفاده کردند و در نیمه دوم به سفر رفتند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: