جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 فروردين 1394     
پیش بینی حضور موثر و پررنگ خودروسازان خارجی با توافقات اخیر

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تاثیر مثبت توافقات هسته ای بر جریان کنونی صنعت خودرو ایران گفت : در چنین شرایطی مسلما نمی توان هر گونه تاثیرات مثبت توافقات هسته ای را بر صنعت و تولید انکار نمود قطعا توافقاتی که در لوزان صورت گرفته است میتواند نقش موثری در بهبود اوضاع صنعت خودرو ایران داشته باشد.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : در شرایطی که وابستگی زیادی به تامین مواد اولیه از خارج در بخش صنعت کشور وجود دارد طبعا توافقات هسته ای و رفع تحریم های می تواند مسیر تولید را هموار نموده و موجب رونق اقتصادی در داخل شود.

وی تصریح کرد : امروز صنایع زیادی در کشور از جمله صنعت خودرو به جهت تامین مواد ، قطعات و تکنولوژی به خارج از کشور وابسته است به همین جهت نقش  توافقات اخیر بر صنعت و تولید کشور کاملا روشن است قطعا این که شرایط علاوه بر نقش مثبت بر جریان کمی و کیفی تولید خودرو ، موجب حضور بهتر شرکتهای خارجی و همکاری مشترک با خودروسازان داخلی خواهد شد.

وی تاکید کرد : امروز که  90 درصد از تحریم ها مربوط به حوزه هسته ای است با این اتفاق و توافق صورت گرفته مسلما صنعت کشور ، خصوصا خودروسازان بهره مندی بیشتری را از این جریان خواهند برد.

وی اظهار داشت : با توافقات اخیر بخش عمده ای از تکنولوژی و منابع مالی مورد نیاز در این صنعت تامین و در این راستا اثر پذیری خواهد داشت.

نماینده لاهیجان در خانه ملت در ادامه به تاثیر رفع تحریم ها بر حضور خودروسازان خارجی و افزایش همکاری مشترک با شرکتها معتبر جهانی اشاره کرد و گفت :  در شرایطی که ایران سهم چندانی از بازار کشورهای اروپایی ندارد و نمی تواند از سهم آنها در بازار دنیا عبور کند با توافق ورت گرفته امکان حضور و همکاری شرکتهای خارجی با خودروسازان داخلی بیشتر و موجب حضور موثرتر در بازارهای جهانی و دستیابی به سهم بیشتری از بازار در دنیا خواهد شد .

ندیمی افزود : با گسترش همکاری با خودروسازان خارجی بخش قابل توجهی از منابع و تکنولوژی مورد نیاز در این صنعت تامین و موجب تنوع در تولید خودرو گردیده و در ادامه باعث اثر گذاری بر حوزه اقتصاد در کشور خواهد شد.

وی همچنین بر حمایت مجلس از توافقات صورت گرفته اشاره و اظهار داشت : البته تا امروز در این ارتباط در مجلس بحثی صورت نگرفته است اما قطعا رویکرد مجلس برحمایت است .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: