جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 فروردين 1394     
تولید مجموعه نمایشگاهی پوسترهای طرح «آسمان آبی، زمین پاک»

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از تولید و توزیع مجموعه نمایشگاهی پوسترهای اطلاع رسانی طرح «آسمان آبی، زمین پاک» با دو موضوع پسماند و خط سفید خبر داد.

ابوالفضل رفیع با بیان این مطلب افزود: این مجموعه از پوسترهای تولید شده توسط ادارات آموزش‌های شهروندی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در ایام نوروز در معرض دید شهروندان و میهمانان نوروزی قرار گرفت و طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است نمایشگاه آسمان آبی و زمین پاک در سطح سراهای محلات، مدارس و مراکز فرهنگی سطح مناطق و محلات شهر تهران برگزار شود. 

دبیر شورای فرهنگی آموزشی کمپین آسمان آبی و زمین پاک در ادامه این طرح را گامی مناسب درانضباط بخشی شهر تهران دانست و تصریح کرد: کمپین آسمان آبی و زمین پاک ضمن فراهم آوردن زیرساخت‌های فنی، عمرانی و ترافیکی در سطح شهر تهران در حوزه آموزش شهروندی و فرهنگ سازی نیز با اجرای طرح‌های مختلف می‌تواند به اصلاح رفتارهای شهروندان در رانندگی بین خطوط سفید و دفع و تفکیک مناسب پسماند کمک کند. 

رفیع با اشاره به بالا بودن آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات و آلودگی هوا، تصریح کرد: نتایج آموزش و اقدامات فرهنگی در میان شهروندان زود بازده نیست، هرچند به طور قطع با ایجاد زیر ساخت‌های عمرانی می‌توان تاثیر این آموزش‌ها را بیشتر کرد. 

وی یادآور شد: در این میان رسانه‌ها اعم از روزنامه‌ها و جراید و صداو سیما به این فراخوان پیوسته‌اند و همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند. همچنین بخش‌های فرهنگی و اجتماعی حوزه‌های درون شهرداری مانند معاونت‌های خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی و حمل و نقل و ترافیک حضور جدی و موثری در این کمپین دارند. 

رفیع با بیان اینکه آموزش و پرورش نیز به عنوان یکی از نهادهای هدف در امر آموزش دانش آموزان همکاری بسیار خوبی را با مدیریت شهری تهران داشته‌است، تاکید کرد: در حال حاضر با تمام توان به دنبال فعال سازی ظرفیت‌های فرهنگی – اجتماعی شهر در کمپین آسمان آبی زمین پاک هستیم زیرا مسایل ترافیکی و زیست محیطی زندگی بسیاری از خانواده‌های ساکن کلان شهر‌ها به ویژه پایتخت را با چالش جدی مواجه ساخته است. 

دبیر شورای فرهنگی آموزشی کمپین آسمان آبی و زمین پاک معتقد است اگر سازمان‌های دولتی نیز در کنار مدیریت شهری قرار گیرند به اهداف مدنظر زود‌تر دست پیدا خواهیم کرد. 

رفیع در پایان گفت: بسیاری از زیرساخت‌ها در زمینه آسمان آبی و زمین پاک در شهر تهران آماده شده و امیدواریم این زیرساخت‌ها به همراه اقدامات فرهنگی و آموزشی ما را در رسیدن به آسمان آبی و زمین پاک یاری رساند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: