جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 فروردين 1394     
علایم «ابولا»

یک متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر اینکه بیماری ابولا هیچ گونه مشخصه خاصی ندارد، گفت: بیماری ابولا باعث درگیری چند سیستم در بدن و ایجاد ناگهانی سردرد شدید، گلو درد، استفراغ، درد عضلانی و تب در بیمار می‌شود.

دکتر زهرا احمدی‌نژاد گفت: بیماری ابولا به مرور زمان باعث ضعف، اسهال شدید، بثورات پوستی، تظاهرات خونریزی دهنده در پوست، مخاط و شوک در بیمار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از علایم بیماری ابولا به سیستم درونی بدن آسیب می‌رساند، گفت: این بیماری در بسیاری از موارد ممکن است باعث بروز خون در ادرار، استفراغ، خونریزی گوارشی، خونریزی بر اثر مسواک زدن، خونریزی خود به خودی از لثه و خون دماغ شود.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: تب ابولا از نظر بالینی تفاوتی با بیماری‌های عفونی دیگر ندارد و با توجه به اینکه بیمار در تمام مراحل این بیماری تب و گلو درد دارد به همین دلیل ممکن است با بسیاری از بیماری‌های عفونی دیگر مانند اختلالات گوارشی، بیماری‌های پوستی، اختلال در عملکرد کلیه، مننژیت، مالاریا، آنفلوانزا و درد آپاندیس اشتباه گرفته می‌شود.

احمدی‌نژاد همه‌گیری در بیماری ابولا را در شناسایی آن موثر دانست و خاطر نشان کرد: بیمارانی که قبل از بیمار شدن به کشورهایی که بیماری ابولا در آنجا گزارش شده، مسافرت کردند و در تماس با وسایلی که به خون و ترشحات بیمار قبلی وجود داشته، قرار گیرند دو نکته بسیار مهم در شناسایی بیمار شدن آنها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیشگیری مهم‌ترین و اصلی‌ترین راهکار برای جلوگیری از بروز ابولا است، افزود: با مدیریت صحیح و به موقع بیماران، اطلاع دادن به مرکز بیماری‌های واگیردار و تحت نظر داشتن آنها، پوشش مناسب افرادی که در ارتباط با بیماران هستند به خصوص پرسنل بیمارستان می‌توانیم از گسترش بیماری جلوگیری کنیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی دوره کمون بیماری را از ۲ تا ۲۱ روز متغیر دانست و در پایان توصیه کرد: مبتلایان با بروز علایمی مانند تب، سردرد، اسهال، استفراغ و خونریزی در یک ماه بعد از تاریخ مراجعه به پزشک باید برای کنترل و بهبود وضعیت بیماری و محدود کردن علایم به مراکز درمانی مراجعه کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: