جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 فروردين 1394     
پارک پردیسان متعلق به عموم مردم شهر تهران است

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با اشاره به وجود حدود 70 تا 80 هزار متر مربع فضای مناسب و آماده بهره برداری در بوستان جنگلی یاس، ابراز داشت: ما حداقل به یک سال تلاش جهادی نیاز داریم تا در روز 13 فروردین سال 95 این پارک را به نقطه قابل قبول برای حضور دائمی مردم برسانیم.

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران صبح امروز طی سخنانی در نخستین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در سال 1394 که در محل بوستان جنگلی یاس برگزار شد، ضمن تقدیر از تمامی دست اندرکاران آماده سازی این بوستان، ابراز داشت: کار کردن در روز اول فروردین حتی برای کارگران از جهت مالی توجیهی ندارد و بعضی پیمانکاران حاضر نیستند که با هر صرفه اقتصادی، در این ایام کار کنند اما خیلی از عزیزان در مجموعه این بوستان به صورت جهادی و عاشقانه کار کردند و در شرایط بارانی و آفتابی، پای این کار ایستادند که به همه آن ها خدا قوت می گوییم.

وی در ادامه ضمن تقدیر از همراهی سازمان ها برای واگذاری زمین این بوستان، گفت: گذشتن از زمینی به وسعت 500 هکتار در بهترین نقطه تهران در کمتر از 72 ساعت موضوع کوچکی نیست؛ واقعیت این است که این سازمان ها سند داشتند اما واگذار کردن زمین ها جز همراهی، همدلی و گوش به فرمان و امر رهبری بودن چیز دیگری نیست. همانطور که یک روز بعد از فرمان مقام معظم رهبری، وزیر اطلاعات فرمودند که خود من می آیم تا با هم برویم و ببینیم چطور می شود این کار را انجام دهیم. علاوه بر این همراهی و همدلی در نیروهای مسلح و وزارت دفاع نیز به خوبی انجام شد که فرمان رهبر معظم انقلاب را خارج از همه عرف های اداری، اجرایی کردند.

شهردار تهران همچنین به تشکر از مردم به منظور استفاده درست از فضای سبز تهران در روز طبیعت پرداخت و گفت: در حین اینکه مردم استقبال بسیار گسترده ای انجام دادند و در بیش از دو هزار پارک ما حضور پیدا کردند، انصافا در نگهداری، نظافت و صدمه نرساندن به پارک ها نیز زبانزد بودند؛ به نحوی که خود من شاهد بودم حتی مردم در یک لوپ ساده وسط اتوبان نیز از فضای سبز استفاده می کردند اما هیچ خسارتی به گل ها وارد نکردند جز اینکه در کنار آن ها عکس یادگاری گرفتند.

 قالیباف در ادامه به فعالیت های صورت گرفته در حوزه گردشگری شهر تهران در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: سه سال است که فعالیت های مربوط به حوزه گردشگری را در شهر تهران شروع کرده ایم اما امسال این کار به صورت نهادینه تر شده با سرویس خوب به مسافران و شهروندان تهرانی ارایه شد. انصافا همکاران به منظور اطلاع رسانی و در دسترس بودن خدمات تلاش کردند که از این باب به همه همکاران در حوزه گردشگری و فعالیت های فرهنگی خدا قوت می گویم.

وی خاطر نشان ساخت: در ایام نوروز در همه پارک ها اقداماتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی صورت گرفت و مردم در تپه های عباس آباد نیز در روز 12 فروردین که جشن ملی ما بود، روزهای خوب و شادی را گذراندند. در حین اینکه در ایام شهادت حضرت زهرا (س) نیز عزاداری های باشکوهی در شهر برگزار شد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به آماده سازی بوستان جنگلی یاس در ایام نوروز اشاره کرد و ابراز داشت: این اقدام یک کار بسیار ضربتی بود که البته سعی کردیم هزینه دوباره کاری و ریخت و پاش های حاشیه ای در آن انجام نشود؛ همچنین نظرات همه افرادی که از این فضا بازدید کردند را به مشاور منعکس کرده و آن را به سرعت اعمال کردیم تا این کار ضربتی تقریبا با خطای کمی انجام شود.

وی ادامه داد: ما حداقل به یک سال تلاش جهادی نیاز داریم تا در روز 13 فروردین سال 95 این پارک را به نقطه قابل قبول برای حضور دائمی مردم برسانیم؛ حتما دوستان در شورای شهر نیز این همراهی را در اصلاحیه پایان سال و در ردیف بودجه ای که برای این کار نیاز داریم، خواهند کرد اما تا پیش از آن از ردیف های غیر پیش بینی شده وارد کارمی شویم.

شهردار تهران افزود: من به سازمان مشاور ابلاغ کرده ام که کاربری و رویکرد این بوستان به طور روشن، مشخص شود؛ همچنین نیاز است تا در کمیسیون های مربوطه شورا کار جدی را روی این موضوع انجام دهیم تا به ابعاد مختلف این کار در کمیسیون های محیط زیست و سلامت، عمران و شهرسازی بپردازیم چرا که ظرفیت ها و سازه هایی در این بوستان وجود دارد که باید آن سازه ها را در طراحی ها ببینیم.

 

وی تصریح کرد: حدود 70 تا 80 هزار متر مربع فضایی در این بوستان وجود دارد که می توانیم آن ها را به بهره برداری برسانیم و شاید به موزه بزرگی برای شهر تهران تبدیل شود اما برای این کار نیازمند بررسی دقیق هستیم تا این طراحی ها طی یک تا دو ماه آینده طراحی ها انجام شده و در 13 فروردین سال بعد، مردم این پارک را متفاوت تر از آنچه که هست مشاهده کنند.

قالیباف با تاکید بر ضرورت تلاش برای ثبت اسناد این بوستان به نام شهرداری تهران، تاکید کرد: این روزها با سیستم اداری، حقوقی و بوروکراسی می گذرد اما شش ماه دیگر افرادی پیدا می شوند که با حکم دادگاه کار را توقیف می کنند؛ بنابر این در این حوزه آغاز بحث های حقوقی و جدی دیگری را هم داریم. از این رو بیش از بحث های برنامه ریزی تلاش می کنیم تا در حوزه املاک و اداره حقوقی بتوانیم به سرعت اسناد این 1500 – 1600 هکتار را از سازمان جنگل ها و مراتع و سازمان های دیگر منتقل کنیم که در این زمینه با ریاست قوه قضائیه نیز صحبت کرده ام. البته ممکن است سازمان ها در اینجا هزینه هایی کرده باشند که باید در این هزینه ها همراهی کرده و توافق انجام دهیم اما به فرمان مقام معظم رهبری درباره زمین، پولی پرداخت نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: این فرمان رهبر معظم انقلاب در حقیقت یک رویکرد است و ما نسبت به خودمان در شهر تهران حتما آن را دنبال می کنیم، از این رو نکات مطرح شده درباره زمین واقع در منطقه 11 را نیز بررسی و دنبال کرده و در صورت امکان حتما کارهای آن را انجام خواهیم داد چرا که این تصمیمات باید خارج از روال های اداری گرفته شود.

شهردار تهران همچنین با تاکید بر اینکه «پارک پردیسان متعلق به یک سازمان خاص نیست بلکه متعلق به عموم مردم شهر تهران است»، تصریح کرد: پارک پردیسان یک پارکی است که در وسط شهر واقع شده است و حتی ما بحثی نداریم که سند آن را به نام شهرداری کنند بلکه ما حاضر هستیم هر چه هزینه داشته باشد انجام دهیم تا این پارک را باز کرده و فضا را برای رفت و آمد مردم فراهم کنیم؛ حتی سیستم اداری محیط زیست می تواند در این بوستان باشد اما مردم را از این نعمت دریغ نکنیم.

قالیباف در پایان با تقدیر از لطف، همراهی و مساعدت اعضای شورای اسلامی شهر تهران، عنوان کرد: در سالی که به نام سال همدلی و همزبانی نام گذاری شده است، کار اینگونه آغاز شد و نشان داد که می توان در این سطح به مردم خدمت کرد؛ همه ما مکلف هستیم این  همدلی و همزبانی را در سطح مسایل مهم تر، اساسی تر و ملی تر مثل موضوعات هسته ای که موضوع قدرت، عزت و اقتدار ملی ما است ببینیم و پیش برویم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: