جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 آذر 1392     
شبکه‌های اجتماعی قانون‌مدار می‌شوند

تسنیم: عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش شبکه‌های اجتماعی در جامعه و نظارت بر این شبکه‌ها اظهار داشت: پیشنهاداتی در کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه شده بود تا شبکه‌های اجتماعی قانون‌‌مدار شوند و در مورد استفاده نابجا از این شبکه‌ها، حد و مرزها رعایت شود.

وی ادامه داد: با تبدیل شدن این پیشنهادات به طرح و قانونی شدن این موضوع، می‌توان کارگروهی را با شرکت نیروی انتظامی، نهادهای متولی نظارت و مسئولان فرهنگی تشکیل داد تا بر این شبکه‌های اجتماعی نظارت داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در کنار استفاده‌های نابجا از شبکه‌های اجتماعی، استفاده‌های دیگری می‌توان از این شبکه‌ها داشت، افزود: اما باید در مورد استفاده‌های نابجا و مسایل ضد اخلاقی از شبکه‌های اجتماعی نظارت بیشتری صورت گیرد تا مانع این فعالیت‌ها شویم.

صلاحی با بیان اینکه هنوز موضوع نظارت بر شبکه‌های اجتماعی به طرح تبدیل نشده است، گفت: ولی ما در کمیسیون اجتماعی در حال تلاش هستیم که طرح جامعی را در مورد نظارت بر شبکه‌های اجتماعی تدوین کنیم که برای همه شبکه‌ها شاملیت داشته باشد. در این طرح می‌خواهیم از مجاری قانونی و سازمان‌های متولی در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم و به صورت نظارتی است.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح فیسبوک را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: در مورد فیسبوک فیلترینگ‌هایی انجام شد، ولی باید گفت که با فیلترینگ مسئله حل نمی‌شود و ما می‌خواهیم این شبکه‌ها را قانون‌مدار کنیم و این طرح کل شبکه‌های اجتماعی را شامل می‌شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: