جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 14 فروردين 1394     
نفس شهر تازه شد/کلیپ

به گزارش شهرداری نیوز :کمتر از یک ماه پیش بود که سخنرانی رهبر انقلاب در باره اراضی شمال تهران بر سر زبان ها افتاد ، طبق فرمایشات رهبری بخشی از اراضی شمال شرق تهران مورد مناقشه چند نهاد قرار گرفته بود و از بدنه اصلی شهر تهران و استفاده عموم مردم به دور افتاده بود. رهبری در همان جلسه به شهرداری تهران امر کردند که این اراضی تبدیل به بوستانی برای استفاده مردم شود. 
قالیباف روز بعد خبر از آماده سازی این بوستان تا روز طبیعت داد. در صفحه رسمی شهردار تهران به نقل از وی نوشته شد( در پی فرمان مقام معظم رهبری، من به مردم شهر تهران قول می دهم که می توانند در سیزده فروردین سال آینده، در قریب به هزار هکتار فضای سبز دایر در محدوده اتوبان شهید بابایی که سازمان ها و نهاد ها آن ها را در اختیار گرفته اند، حضور داشته باشند و روز طبیعت را در زیر سایه سار این درختان برگزار کنند.)                                                                                              
 
 
 
 
 
 
 
این وعده البته عملی شد و امروز مردم در این بوستان ۱۳ امشان را گذراندند.
 
 
 
                                                       
اما این اولین بار نیست که رهبری به شهرداری توصیه یا دستوری می دهند و البته این اولین وفای به عهد شهرداری تهران نیست.
سال ۸۹ بود که رهبر معظم امر کردند که فرودگاه قلعه مرغی در اختیار شهرداری قرار گیرد تا تبدیل به بوستانی برای مردم جنوب تهران شود.
 
رهبر انقلاب هم در مورد اخیر هم در مورد بوستان ولایت مهم ترین دغدغه شان حفظ و حراست از اموال عمومی و حق مردم بوده است و در هر دوی موارد شهرداری تهران را مامور حفاظت و اداره این امور کرده اند.
 
 
بطوری که ایشان در مراسم  کلنگ زنی بوستان ولایت ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ فرمودند: «طرحهاى فضاى سبزِ اینجا - حالا آقاى شهردار محترم گفتند، قبلاً هم من گزارشش را دیدم - نزدیک سیصد هکتار زمین است؛ این خیلى مهم است. ایشان می‌گویند می‌خواهیم دویست و بیست هکتارش را فضاى سبز درست کنیم. شما باید مواظب آن بقیه باشید. هشتاد هکتار زمین وسط شهر، چیز کمى نیست. اینجا زمینهائى است که متر مترش محاسبه دارد. شما اینجا هشتاد هکتار زمین دارید؛ مراقب باشید که چه اتفاقى بناست براى این زمین‌ها بیفتد. شما‌ها بحمداللَّه خودتان پاکید، اهل هیچگونه استفاده‌ى سوء نیستید؛ اما اینجور نیست که تمام محیط زندگى، خالى از آدمهاى سوءاستفاده‌جو باشد. مراقب باشید طرحهائى که می‌خواهید اینجا اجرا کنید، از بیرون محیطِ شما‌ها برایش طراحى نشده باشد؛ با بعضى از توجیه‌هاى گوناگون، توجیه‌هاى اقتصادى، تأسیس مرکز تجارى. همین طور بقیه‌ى جا‌ها. حالا اینجا بزرگ‌ترین است، اینجا مهم‌ترین است، اما تهران باز هم مراکز دیگر دارد؛ مراکزى که می‌توان در آن‌ها فضاى سبز درست کرد، می‌توان فضاى تنفسى براى تهران درست کردمی‌توان فضاى تنفسى براى تهران درست کرد، می‌توان ریه‌هاى تهران را تقویت کرد. حقیقتاً ریه‌هاى تهران ضعیف است. تهران شهر بزرگى است و جمعیت زیادى دارد. با همه‌ى زحمتهائى که شما کشیدید، فضاى سبز در این شهر، خیلى کمتر از آن مقدارى است که باید باشد»
پل طبیعت، بوستان‌های حضرت ابراهیم (آب و آتش) و بوستان طالقانی نیز از جمله پروژه‌هایی است که با توجه به بیانات و راهکارهای مقام معظم رهبری کلید خوردند تا جایی که شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از پل طبیعت که با حضور جمع گسترده‌ای از مردم پایتخت و مدیران شهری در ۲۲ مرداد ماه امسال برگزار شد، از تدابیر رهبر معظم انقلاب در اختصاص پهنه ۵۶۰هکتاری اراضی عباس‌آباد تشکر و قدردانی کرد و نوید بهره‌برداری از ۲پروژه بزرگ تالار بزرگ شهر و سرای قرآن در دوران مدیریتش در شهر تهران را داد..



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: