جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 فروردين 1394     
تبعیض ناعادلانه میان خوانندگان

به گزارش فارس، پیروز ارجمنددر پاسخ به این که چطور مجوز اجرا موسیقی پاپ در زیر چادر و محلی نامناسب داده شده است، گفت: این سالن از سوی مسئولین مربوط استانی مورد تایید بوده است. هرچند که امروز هم در دنیا اتفاقات این چنینی می‌افتد و برخی از کنسرت‌ها در محل‌هایی مشابه برگزار می‌شود. مهم این است که سالن از منظر کیفیت صدا و امکانات از شرایط مناسبی برخوردار باشد و در این صورت مشکلی برای اجرا نیست.

وی افزود: البته روز گذشته کارشناسان ما به محل کنسرت مراجعه کردند و به مسولین برگزاری تذکراتی را داده‌اند. در ابتدا قرار بود این محل پذیرای ۱۲۰۰ نفر باشد اما برگزارکننده این رقم را به ۲۰۰۰ رسانده است که همین امر باعث شده تا شرایط خوبی برای برگزاری کنسرت فراهم نشود. با تذکرات داده شده قرار است که از این پس این محل با همان ظرفیت واقعی‌اش که ۱۲۰۰ نفر است، میزبان مخاطبان شود.

ارجمند در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که طبق آیین‌نامه‌ای که دفتر موسیقی سال گذشته صادر کرد، اجرای موسیقی حتی در ورزشگاه‌ها نیر ممنوع اعلام شده، حال چطور به اجرای کنسرت در محلی این چنینی مجوز داده می‌شود، گفت: من همین حالا هم بر این عقیده‌ام که اجرا در محل‌هایی مثل ورزشگاه‌ها در شان موسیقی نیست. اگر بخواهیم از محل‌های این چنین استفاده کنیم، باید این اماکن استاندادسازی شوند.

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد ادامه داد: از طرفی خوانندگان دستمزدهایشان را بسیار بالا برده‌اند. و برگزاری کنسرت در سالن‌های کوچک برای شرکت‌ها مرقوم به صرفه نیست. باید تجدید نظر در دستمزد خوانندگان صورت بگیرد تا قیمت‌ها متعادل شوند و بشود در سالن‌های کوچک‌تر نیز کنسرت برگزار کرد. در پاره‌ای از مواقع یک خواننده در یک سانس، ۸۰ برابر یک نوازنده دستمزد می‌گیرد. این در حالی است که خیلی از نوازندگان سالیان سال و خیلی بیشتر از بسیاری از خواننده‌ها زحمت کشیده‌اند.

این آهنگساز تصریح کرد: متاسفانه اعتدال در این زمینه اصلا وجود ندارد؛ به طبع این دستمزدها، سالن‌ها هم قیمتشان را بالا می‌برند. نهایتا هم فشار این بخش به مردم تحمیل می‌شود. و آن‌ها مجبور می‌شوند که در محل‌های بعضا نامناسب بنشینند و کنسرت را تماشا کنند و هم این که هزینه‌های بلیت نیز به آن‌ها فشار وارد می‌کند.

بر اساس این گزارش، این مجموعه کنسرت‌ها با همکاری موسسه پخش «دنیای هنر» و شرکت فرهنگی هنری «نوای نی لبک شرقی» با عنوان جشنواره موسیقی نوروزی استان مازندران از روز هشتم با حضور گروه‌ها و خوانندگان پاپ در هتل نارنجستان در حال برگزاری است. دراین مجموعه کنسرت‌ها گروه سون، فرزاد فرزین، محسن یگانه، محمد علیزاده و سیروان خسروی شرکت دارند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: