جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 آذر 1392     
صالحی عضو فرهنگستان علوم شد

مهر: یکصد و پنجمین جلسه مجمع عمومی فرهنگستان علوم روز پنجشنبه با حضور 43 عضو پیوسته از مجموع 46 عضو پیوسته فرهنگستان علوم به ریاست دکتر رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم برگزار شد.

در بخش اول جلسه با رأی گیری کتبی، استادان منتخب فرهنگستان علوم برای مراسم بزرگداشت مشترک فرهنگستان‌ها در سالهای 1391 و 1392 انتخاب شدند.

دکتر یوسف ثبوتی، عضو پیوسته گروه علوم پایه فرهنگستان علوم و استاد فیزیک دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و دکتر حسن تاج بخش، عضو پیوسته گروه علوم دامپزشکی فرهنگستان علوم و استاد دانشگاه تهران برگزیدگان مجمع عمومی فرهنگستان علوم برای مراسم بزرگداشت فرهنگستان‌ها بودند. در مراسم بزرگداشت مشترک فرهنگستان‌ها که هر سال با حضور رییس جمهور و ریاست عالیه فرهنگستان‌ها برگزار می‌شود به برگزیدگان چهار فرهنگستان کشور «نشان درجه یک دولتی» اعطا می‌شود. بر این اساس برگزیدگان فرهنگستان علوم «نشان درجه یک دانش» دریافت خواهند کرد.

در بخش دیگری از جلسه، درخواست عضویت وابسته استادان پیشنهاد شده از سوی شورای گروه علوم مهندسی فرهنگستان مطرح شد که پس از توضیحات دکتر محمدرضا عارف، رییس گروه علوم مهندسی و تبادل نظر، رأی گیری کتبی صورت گرفت و پیشنهاد عضویت وابسته دکتر علی اکبر صالحی، استاد مهندسی هسته‌یی دانشگاه صنعتی شریف و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر محمد رحیمیان، استاد مهندسی عمران دانشگاه تهران و دکتر امیر البدوی، استاد مهندسی صنایع دانشگاه تربیت مدرس برای یک دوره چهار ساله به تصویب رسید.

تمدید عضویت وابسته دکتر عزت الله نادری، عضو وابسته گروه علوم انسانی از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه بود که پس از توضیحات دکتر حسین نمازی، رییس گروه علوم انسانی و رأی گیری کتبی با عضویت وابسته دکتر عزت الله نادری برای یک دوره چهار ساله دیگر موافقت شد.

در بخش پایانی جلسه، دکتر حسن ظهور، دبیر فرهنگستان علوم گزارشی از شرکت در دهمین نشست سالانه اجلاس علم و فناوری در جامعه که در تاریخ 14 تا 16 مهرماه با حضور هزار نفر از رهبران علم، فناوری، سیاست، تجارت و رسانه ها از 100 کشور، منطقه و سازمان بین المللی در شهر کیوتو ژاپن برگزار شده بود به استحضار اعضا رساند و در ادامه در رابطه با چگونگی حضور فعالتر فرهنگستان در این اجلاس بحث و تبادل نظر شد و در نهایت با تشکیل کارگروهی برای بررسی و اظهار نظر در این خصوص موافقت به عمل آمد.

فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر 46 عضو پیوسته، پنج عضو افتخاری، 100 عضو وابسته و 53 همکار مدعو دارد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: