جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 فروردين 1394     
لزوم توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی در تعطیلات نوروز هم به چشم آمد

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز ،معاون شهردار تهران گفت: تغییر الگوی سفر در شهر تهران ، کاهش ترافیک، تردد ایده ال در شهر و آسمانی آبی را برای شهروندان تهرانی و مسافران نوروزی در تعطیلات نوروز94  رقم زده است .

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به تغییرات وضعیت ترافیکی پایتخت در ایام نوروز گفت: گرچه در روزهای پایانی سال و در اسفند ماه شاهد افزایش 30 درصدی ترافیک در شهر تهران بودیم که متاثر از حجم سفرهای غیر متعارف روزانه شهروندان بود اما در ایام نوروز شهر تهران به وضعیت ایده ال به لحاظ ترافیکی رسیده است .

وی با بیان اینکه  وضعیت ترافیکی شهر تهران در ایام نوروز متاثر از سفرهای شهروندان است، گفت: شاید عده زیادی از شهروندان در روزهای پایانی سال و حتی هفته اول نوروز از شهر خارج شده و حجم تردد ها کاهش یافته اما از شهرستان ها نیز برای بازدید به تهران سفر کرده اند.

وی با بیان اینکه کاهش ترافیک در شهر تهران به دلیل تغییر الگوی سفرهای شهروندان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: سفرهای تعیین شده که عمدتا بر مبنای خاص و در ساعات خاصی در شهر تهران  بود جای خود را به سفرهای تفریحی ، خرید و دید بازدید های ایام عید داده این تغییرات ساعات وضعیت ترافیکی شهر را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است .

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه با کاهش ترافیک، شهر و زیبایی ای اش بیش از پیش به چشم آمده است، گفت: تغییر الگوی سفر و کاهش ترافیک تهرانی زیبا با آسمانی ابی را برای شهرنشینان و مسافران نوروزی رقم زده است .

به گفته معاون شهردار تهران ، در همین هفته نخست تعطیلات و با تغییر ساعات اوج ترافیک و پراکندگی تردد وسایل نقلیه شکل ترافیک پایتخت تغییر کرد .

تشکری هاشمی تصریح کرد: گرچه در مقایسه با سال های گذشته شهر تهران خیلی خلوت نشده اما باز هم نشان می دهد تهران ظرفیت تردد این همه وسایل نقلیه شخصی را ندارد و این امر ضرورت توسعه ناوگان عمومی شهر اعم از خطوط ریلی و اتوبوس های تندرو را بیش از پیش نشان می دهد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: