جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 اسفند 1393     
خرازی به مسکو رفت

مهر: کمال خرازی، رییس ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی که به مسکو سفر کرده است، روز ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ از دانشگاه دولتی روان شناسی و آموزشی مسکو (ام. گ.پ. پ.او.) دیدار و با ویتالی روبتسوف، رییس دانشگاه گفتگو نمود. در این دیدار، طرفین در خصوص چگونگی همکاری در زمینه های علمی و آموزشی بین دانشگاه دولتی روان شناسی و آموزشی مسکو و مراکز مرتبط علمی و دانشگاهی ایران گفتگو نمودند.

خرازی و هیأت همراه از بخش های مختلف این دانشگاه، از جمله مرکز تحقیقات عصب شناسی (مِک سنتر) دیدار کردند و از اساتید و پژوهشگران این دانشگاه برای شرکت در «ششمین کنگره بین المللی علوم شناختی» دعوت نمودند.

شایان ذکر است  ششمین کنگره بین المللی علوم شناختی طی روزهای ۷ تا ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ توسط پژوهشکده علوم شناختی و با همکاری  دانشگاه علوم پزشکی ایران، ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی، وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، پژوهشکده مغز و شناخت دانشگاه شهید بهشتی، انجمن علوم و فن آوری های شناختی ایران و بانک توسعه اسلامی برگزار خواهد شد.

 کمال خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه دیدارهای خود در سفر به مسکو، روز ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ با ویتالی نائومکین، رییس مؤسسه شرق شناسی آکادمی علوم روسیه ملاقات و در خصوص تحولات منطقه خاورمیانه تبادل نظر نمود.

در این دیدار، خرازی اظهار داشت: حرکت های افراطی موجود در منطقه خاورمیانه توسط مزدورانی انجام می شود که طبق سفارش و حمایت دیگران کار می کنند. تشکیل لشگرهای نظامی و تأمین پول و اسلحه برای آن ها، بدون حمایت برخی دولت ها امکان پذیر نیست.

نائومکین هم گفت: اوضاع در خاورمیانه نگران کننده است. در گفتگوهایی که با نمایندگان کشورهای مختلف دارم آن ها از پیوستن اتباع خود به گروه های تروریستی در عراق و سوریه و آثار امنیتی بازگشت اتباع مزبور به وطنشان نگران هستند. وی بر ضرورت همکاری برای جلوگیری از فعالیت چنین گروه هایی که تفسیر غلطی از اسلام را تفسیر می کنند تاکید نمود.

در ادامه این برنامه، خرازی در جمع محققان این مؤسسه در خصوص رهیافت های اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه به سخنرانی پرداخت. وی در این سخنرانی، بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه را متأثر از انقلاب اسلامی ایران و ناشی از ناامیدی مردم از دیکتاتورهای منطقه معرفی کرد. خرازی، تحرکات تروریستی در منطقه را ناشی از برنامه ریزی دولت هایی دانست که بیداری اسلامی را در مقابل منافع و خواسته های خود می دیدند.

وزیر اسبق امور خارجه گفت: با این وجود، امروز دولت سوریه توانسته است در برابر تروریست ها بایستد، دولت عراق هم توانسته بخشی مهمی  از اراضی خود را از وجود تروریست ها آزاد کند. در مناطق دیگر از جمله یمن و بحرین هم مردم به دنبال احیای حقوق خود هستند و امیدواریم با گفتگو بین گروه های سیاسی، زمینه برای تأمین این حقوق طبق قواعد مردم سالاری فراهم گردد.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: در شرایط فعلی که تحولات عظیمی در منطقه رخ داده است، منافع مشترکی بین ایران و روسیه وجود دارد. لذا گفتگو برای شناخت این تحولات، آسیب هایی که وارد شده است و برنامه های آینده حایز اهمیت است.

در پایان، کمال خرازی به سؤالات محققان حاضر در جلسه پاسخ گفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: