جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 اسفند 1393     
تذکر جدی رئیس پلیس راهور ناجا به رانندگان حمل و نقل عمومی

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،، رئیس پلیس راهور ناجا از توقیف گواهینامه  2045  راننده پرخطر خبر داد و گفت : 5 هزار راننده  نیز در آستانه کسب 30 نمره منفی و ضبط گواهینامه قرار دارند.

سردار مومنی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح نوروزی پلیس راهور ناجا اظهار داشت : طرح نوروزی 94  پلیس راهور ناجا از 25 اسفند 93 آغاز  تا 15 فروردین ماه 94 ادامه خواهد داشت .

6 روز پر تصادف و پر تردد در سال

وی گفت : بر اساس تجربیات سال های گذشته پر تردد ترین و پر تصادف ترین روزهای  سال ، 29 اسفند ، اول ، هفتم و هشتم  فروردین و همچنین 12 و 13 فروردین خواهد بود .

وی تصریح کرد :  امید است هموطنان در سال جدید با رعایت قانون و پرهیز از شتاب و عجله  سفرهای خوبی را داشته باشند.

آمادگی 50 هزار نفر از نیروهای پلیس در ایام نوروز 94

وی  با اشاره به آمادگی نیروهای پلیس راهور ناجا در ایام نوروز 94 خاطر نشان کرد :  50 هزار نفر از نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی تا پایان 15 فروردین ماه 94 در غالب تیم های پیاده ، خودرویی و موتوری در تمامی جاده های کشور حضور داشته و تلاش می کنند تا سفری ایمن را برای همه مردم رقم بزنند .

41 درصد از تصادفات ناشی از واژگونی خودروهاست

وی تصریح کرد :  در ایام نوروز معمولا  41 درصد از تصادفات  ناشی از واژگونی خودروها بوده و از برخورد دو دستگاه خودرو حادث نمی شود که عمدتا به دلیل خستگی و خواب آلودگی بوجود می آید و پس  از آن سرعت و سبقت غیر مجاز علت اصلی عمده تصادفات است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به کلیه مسافران نوروزی توصیه کرد از رانندگی در هنگام خستگی و خواب آلودگی  جدا پرهیز نموده و  سرعت و سبقت غیر مجاز به هیچ عنوان نداشته باشند اگر این موارد را مدنظر قرار دهند مطمئنا سفری ایمن خواهند داشت.

سردار مومنی تاکید کرد : از هموطنان عزیز خصوصا کسانی که در آستانه سفرهای نوروزی قرار دارند خواهش می شود در روز 29  اسفند و اول فروردین مراقبت بیشتری نمایند همچنین در خصوص سرعت و سبقت مراقبت های لازم را  به عمل می آورد چرا که تمام دوربین ها و گشتی های پلیس اماده به کار بوده و تمامی تخلفات را ضبط می کنند.

وی تصریح کرد :  تاکنون گواهینامه 2045 راننده پرخطر ضبط شده است و اجازه رانندگی در ایام نوروز ندارند  همچنین 5 هزار راننده  در آستانه کسب 30 نمره منفی و ضبط گواهینامه قرار دارند.

وی گفت : در صورتی که این 5 هزار نفر یک تخلف حادثه ساز انجام دهند نمره منفی آنها به 30 می رسد و گواهینامه آنها ضبط می شود و حق رانندگی در نوروز را نخواهند داشت بنابراین توصیه می شود که تلاش کنند که مرتکب تخلف نشوند و اگر 6 ماه هیچ تخلفی نداشته باشند همه نمرات منفی آنها پاک می شود.

وی گفت : همه نیروهای پلیس آماده هستند و تمهیدات لازم اتخاذ شده است اما در خصوص باقی آنها نیازمند مشارکت و همراهی مردم هستیم که با رعایت قانون و  پرهیز از شتاب و عجله و عدم سبقت غیر مجاز و عدم خستگی و خواب آلودگی انشاء ا... سفری ایمن و برای همه مردم عزیز رقم بخورد.

وی تصریح کرد : سامانه کنترل ناوگان 120110 همچنان در ایام نوروز فعال است و اگر تخلفی مشاهده و یا حتی رانندگان وظایف شان را به درستی انجام دادند به این سامانه اعلام کنند ما حتما در کمترین فاصله رسیدگی می کنیم  .

تذکر جدی رئیس پلس راهور به رانندگان حمل و نقل عمومی

وی در ادامه یک تذکر جدی هم به رانندگان حمل و نقل عمومی داد و گفت : در صورتی که این رانندگان تخلف و یا تصادفی انجام دهند حتی اگر تصادف خسارتی باشد دفترچه رانندگی آنها باطل می شود بنابراین همه باید تلاش کنند که انشاء ا... سفری امن برای مردم رقم بخورد.

وی همچنین در خصوص مدارک مورد نیاز در طول سفرهای نوروزی گفت : کلیه رانندگان در طول سفرهای نورزوی مدارکی چون کارت خودرو ، گواهینامه و همچنین برگه معاینه فنی  و بیمه نامه را که ممکن  از ادامه حرکت آنها جلوگیری کند به همراه داشته باشند.

وی افزود : به کسانی که قصد سفر ندارند نیز توصیه می شود تا فرصت باقی است نسبت به اخذ  معاینه فنی و بیمه نامه معتبر اقدام کنند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: