جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 دی 1399     
تله‌ای جدید برای جنگ اتمی با ایران!

آرمان ملی: اخيرا و با اوج‌گيري اخبار مربوط به احتمال آغاز جنگ در خليج‌فارس و حمله نظامي به ايران، تفسيري درباره خطر جنگ در خليج فارس روي شبکه اينترنتي قرار گرفته که من اين متن را به فارسي برگردانده‌ام.

آمريکا با بهره‌گيري از يک تجربه تاريخي ديگر، ممکن است خود به يکي از ناوهاي جنگي – اتمي از دور خارج‌شده خويش در خليج فارس حمله کند و پس از غرق کردن آن، حادثه را به گردن ايران بيندازد و حمله اتمي به ايران را آغاز کند.

آمريکا و اسرائيل در جست‌وجوي راه ديگري هستند تا بتوانند جنگي را که مدت‌هاست در تدارک آن هستند آغاز کنند. دقيق‌تر بگوييم: صحنه بايد چنان جلوه کند که گويي ايران حمله را آغاز کرده تا روسيه و چين براي حمايت از ايران دچار مشکل سياسي بيشتري شوند.

فقط به ياد بياوريد که اسرائيل در گذشته، در يک شعبده‌بازي سياسي که قرار و مدارش از قبل با آمريکا گذاشته شده بود به کشتي‌هاي جنگي آمريکا حمله کرد، تا آمريکا براي حمله به دشمنان اسرائيل بهانه پيدا کند. حمله اسرائيل به کشتي آمريکايي به نام «ليبرتي» نخست به گردن مصر انداخته شد.

اين واقعه معروف‌ترين نمونه (اين حيله) است. حالا با ناو هواپيمابر «انترپرايز» روبه‌رو هستيم، که کهنه‌ترين ناو هواپيمابر آمريکاست و زهوارش دررفته و سال بعد بايد از رده خارج شود. اين ناو به دليل استفاده از آن در سريال تلويزيوني Star Treck معروف است.

تله‌ای برای جنگ اتمی با ایران؟!

از رده خارج کردن يک ناو هواپيمابر اتمي بسيار پرهزينه است (ورشکستگي مالي آمريکا را در نظر داشته باشيد) ناو هواپيمابر «انترپرايز» را 8 رآکتور اتمي به حرکت درمي‌آورند! که بايد همراه با تمام ماشين‌ها و موتورهايي که با رآکتورها در ارتباط هستند به‌عنوان زباله اتمي دفع شوند.

اگر ناو انترپرايز در خليج‌فارس غرق شود هزينه‌اي که آمريکا از اين طريق صرفه‌جويي خواهد کرد به مراتب بيشتر از پولي است که از فروش لاشه آن به دست خواهد آورد و حل مساله قطعات آلوده اتمي هم ديگر مساله آمريکا نخواهد بود.

يک ناو کهنه جنگي بايد در پايان دوران کارآمدي خود يک‌بار ديگر براي يک نيت شوم به کار گرفته شود. به همان دليل که فرانکلين روزولت دستور داد تا کشتي‌هاي کهنه جنگي را از «سان‌ديه‌گو» به «پرل هاربر» منتقل کنند و ناوهاي هواپيمابر و ديگر ناوهاي جنگي نو را روز 7 دسامبر 1941 به منطقه امن در دوردست منتقل سازند.

آلمان فدرال تاکنون 5 زيردريايي اتمي دلفين به اسرائيل داده و درباره ششمي نيز مذاکراتي در جريان است. سه واحد از آنها هنگام عبور از آبراه سوئز مشاهده شده‌اند. اينها احتمالا هم‌اکنون در خليج عمان هستند و شايد هم به خليج‌فارس رسيده باشند. تا در آنجا در کمين يک کشتي کهنه رو به اسقاط باشند که بيشتر به يک گوسفند قرباني شبيه است تا به سلاح جنگي واقعي.

اين کشتي با ملوانان آمريکايي که در آن هستند مورد حمله قرار خواهد گرفت، همانطور که کشتي «ليبرتي» مورد حمله اسرائيل قرار گرفت، تا بتوان براي رسيدن به هدف‌هاي موردنظر آن را به گردن ايران انداخت و رسانه‌هاي گوش‌به‌فرمان هم به آن پوشش خبري حمايتي خواهند داد. اگر شما هم با تحليل اوضاع به همين نتيجه رسيديد، هر جا خبري درباره جنگ و خليج فارس خوانديد اين متن را براي آنها پست کنيد تا حيله‌هاي کثيف و نقشه‌هاي شوم دشمنان بر همگان آشکار شود.

وحید کریمی دیپلمات و دکترای روابط بین‌الملل




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: