جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 17 ارديبهشت 1393     
"کشکی" که می خواهد به کمک دایی بیاید

سرویس ورزشی «فردا»- با تصمیم اعضای هیئت ‌مدیره جدید پرسپولیس و با اعلام حمید استیلی سخنگوی این باشگاه چهار نفر از پیشکسوتان فوتبال به عنوان اعضای کمیته فنی انتخاب شدند.جعفر کاشانی، بیژن ذوالفقارنسب، امیر عابدینی و حسین عبدی اعضای این کمیته را که روزی از سوی علی پروین عنوان ماندگار "کشک" را به خود اختصاص داد، تشکیل می دهند.

به گزارش مشرق این سوال پیش می آید که آیا در تیم پرسابقه پرسپولیس اعضای فنی تر و یا حتی بیشتری نبودند که در این کمیته حضور پیدا کنند؟
در حالی که جمع زیادی از پیشکسوتان آن حاضرند به تیم محبوبشان کمک کنند حضور بیژن ذوالفقارنسب که سابقه مربیگری استقلال را نیز دارد و بیشتر او را یک استقلالی می دانند تا پرسپولیسی و یا امیر عابدینی که در جنبه های مدیریتی شناخته شده تر است تا مسائل فنی، سوالات بیشماری در ذهن هواداران این تیم محبوب به وجود آورده است.

حمید استیلی، عضو هیئت مدیره و سخنگوی باشگاه پرسپولیس نیز قبلا گفته بود که دوست دارد کار فنی انجام دهد. حسین عبدی هم جزو معدود افرادی است که مدرک حرفه‌ای مربیگری از انگلیس دریافت کرده است و این بیم می رود که نظرات فنی این اعضا یک دخالت تلقی شود و نتوانند به پرسپولیس کمکی کنند و نقش آنها همان "کشک" معروف علی پروین بشود!

کمیته ای که اعضای آن از انتخابشان شوکه شدند
جدا از این مسائل، این انتخاب در حالی صورت گرفته که برخی از این اعضا روحشان هم از قضیه خبر ندارد و از شنیدن این خبر شوکه هستند.

بیژن ذوالفقارنسب در گفتگویی در خصوص انتخابش به عنوان یکی از اعضای جدید کمیته فنی باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: من الان تهران نیستم و این موضوع را تکذیب یا تایید نمی‌کنم. قبلا صحبت‌هایی با باشگاه شده بود ولی این صحبت‌ها نهایی نشد. بعد از بازگشت به تهران دراین‌باره حرف می‌زنم.


عابدینی: بدون اینکه به من بگویند انتخابم کردند/ نباید به پروپای دایی پیچید
 

اما امیر عابدینی نیز که مدتی بحث مدیرعاملی وی بر سر زبانها افتاده بود می‌گوید برای عضویت در کمیته فنی این باشگاه با او صحبتی نشده بود.
مدیرعامل فصل گذشته داماش گیلان اظهار کرد: خودم هم شوکه هستم، از کاری که دوستان انجام دادند. واقعا نمی‌شود 4 نفر آدم را در کنار هم بنشانند و بگویند با هم کار کنید، بدون اینکه نشستی برگزار شود و بگویند باید چه کار کنیم و آیا می‌توانیم با هم کاری را انجام دهیم. شما باید نامزد یک مسئولیت شوید تا انتخابتان کنند اما قرار نبود که بنده عضو کمیته‌ فنی باشم و انتخاب من به ناگهان مطرح شده است. قرار بود که اگر می‌خواهیم در این کمیته‌ حضور داشته باشیم بنشینیم با مدیرعامل باشگاه صحبت کنیم و درباره روش‌های کار و شرح وظایف حرف بزنیم. حالا دوستان بزرگواری کرده‌اند و خودشان بدون این که به من بگویند نامم را به عنوان عضو کمیته‌ فنی اعلام کردند.

وی اظهار نظر درمورد حضورش در این کمیته، نفرات حاضر در آن و اقداماتش در این خصوص را به بعد از نشست خود با علیرضا رحیمی موکول کرد و تاکید کرد: من هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفتم زیرا اینگونه کمک کردن باید راهکاری منطقی داشته باشد. باید ببینم در نشستم با رحیمی چه اتفاقی می‌افتد تا در خصوص آن صحبت کنم. رحیمی می‌تواند به عنوان مدیرعامل کرکره باشگاه را پایین بکشد و بگوید تیم را یک نفره با دایی قهرمان می‌کنم و نیازی به این نباشد که دور و بر باشگاه شلوغ شود. باید ببینم تز رحیمی چیست. توقع من این است که بدانم من را برای چه وظایفی می‌خواهند. به همین خاطر امروز با رحیمی قرار دارم و باید کاملا درباره جزئیات با هم حرف بزنیم. من دوست دارم که به یکدیگر احترام بگذاریم و این شیوه خیلی درست نیست.

او در پاسخ به این سوال که اگر از وظایف خود مطلع شوید راضی به حضور در کمیته‌ فنی می‌شوید؟ گفت: به من می‌گویند باید یک بار صد منی را برداری. من به بضاعت و قدرت خودم نگاه می‌کنم. اگر ببینم توانایی ندارم عذرخواهی می‌کنم اما یک موقع هست که ما چهار نفر به خودمان نگاه می‌کنیم و می گوییم می‌توانیم.

مدیرعامل پیشین باشگاه داماش در مورد اینکه ممکن است اعضای جدید کمیته فنی مقابل دایی قرار بگیرند، اظهار کرد: بعید می‌دانم چنین اتفاقی بی‌افتد زیرا علی دایی آدم حرفه‌ای است، بالاترین قرارداد حرفه‌ای را بین فوتبالیست‌های ایرانی منعقد کرده و معروف‌ترین و مشهورترین بازیکن ایران در دنیاست. به هر حال دایی اختیاراتی می‌خواهد. وقتی شما مسئولیتی از یک فرد می‌خواهید باید ابتدا اختیاراتی به او بدهید. تداخل اختیارات هم معنی ندارد و این ممکن است مشکل ساز شود. من در این زمینه حرف زیاد دارم، باید ببینم اصلا می‌توانم به پرسپولیس کمک کنم یا خیر. اینکه بخواهیم به پر و پای دایی بپیچیم، بی‌خردی است و باید قراردادش به یکی دو سال معطوف نشود و طوری با او رفتار کرد که همیشه در پرسپولیس بماند. حتی من به مدیران جدید پرسپولیس هم توصیه کردم او را حفظ کنند و اگر دایی هم خواست برود، نگذارند.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره لزوم تشکیل کمیته‌ فنی برای این باشگاه در مقطع کنونی گفت: من خودم هر جا که بودم کمیته‌ فنی را تشکیل دادم. این کمیته‌ شرح وظایفی دارد. وظیفه آن دخالت در کار مربی نیست، بلکه تعامل با مربی برای پیشبرد اهداف و ساختار سازی و نوپا کردن باشگاه است. در واقع کمیته‌ فنی برای آینده باشگاه از جمله ساختار تیم‌های پایه برنامه‌ریزی می‌کند. از سویی دیگر کمیته‌ فنی سلکتور باشگاه است، یعنی بازیکنان را انتخاب می‌کند. سرمربی نباید بازیکنان را انتخاب کند، بلکه باید فهرست بدهد و بگوید من بازیکنان ممتاز می‌خواهم و اسم نمی‌برد. این کمیته‌ فنی است که به دنبال جذب بازیکن می‌رود.

حسین عبدی: دخالت و کمک یک تار مو فاصله دارند/ کمیته فنی روند فنی تیم را کنترل می‌کند

به گزارش مشرق، شاید تنها عضوی که از این انتخاب شوکه نشده حسین عبدی باشد و این را از اظهاراتش می توان فهمید.
عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس تشکیل این کمیته را اقدام مفیدی دانست و گفت: کمیته فنی می تواند با هدایت و کنترل روند فنی تیم به آن کمک کند. دیشب (دوشنبه) به من اطلاع دادند که چنین کمیته‌ای تشکیل شده و هنوز جلسه‌ای برگزار نکرده‌ایم. امیدوارم بتوانیم به پرسپولیس کمک کنیم تا از این حال و هوایی که دارد بیرون بیاید و به جایگاه حقیقی‌اش برسد.

وی در ادامه گفت: کمیته‌ فنی بیشترین کمکی که می‌تواند به تیم کند در انتخاب بازیکنان پیش از فصل است. نوع نگاه و دیدگاه باشگاه و فلسفه‌ای که بر اساس آن باشگاه شکل گرفته است از سوی کمیته‌ هدایت و کنترل می‌شود. کمیته‌ مستقیما وارد کار نمی‌شود اما تمام روند فنی تیم را کنترل می‌کند تا با تعاملی که بین همه ارکان باشگاه وجود دارد به راهکارهای مناسبی دست پیدا کند.

عبدی درباره نگرانی هواداران از دخالت احتمالی کمیته‌ فنی در کار کادر فنی تیم گفت: همیشه اعتقاد داشته‌ام که دخالت و کمک فاصله‌ای به باریکی یک تار مو دارند. هر کسی که کار خود را درست انجام دهد کمک می‌کند، ولی اگر بحث دخالت در میان باشد تشنج ایجاد می‌شود.

کاپیتان سال‌های نه چندان دور پرسپولیس درباره ترکیب کمیته‌ فنی این باشگاه نیز گفت: به جز من سایر اعضا هم فنی هستند و هم با تجربه. فکر می‌کنم حضور آنها به پرسپولیس کمک زیادی می‌کند تا هم از نظر فنی و هم وزن مدیریتی بالا برود. تیمی پشت تیم دیگر تشکیل شده تا به پرسپولیس کمک کند.

جعفر کاشانی: کمیته فنی در کار دایی دخالت نمی‌کند

به گزارش مشرق، جعفر کاشانی نیز درباره نقش کمیته‌ فنی در باشگاه پرسپولیس گفت: این کمیته‌ در همه جای دنیا وجود دارد و شرح وظیفه‌اش نظارت بر تیم است. البته کمیته‌ فنی نه فقط روی فوتبال ، بلکه در همه سیاست‌های باشگاه نظر می‌دهد. اعضای کمیته‌ با تجربه هستند و با سوابقی که دارند می‌توانند در بهبود شرایط پرسپولیس کمک کنند.

وی در ادامه با رد دخالت کمیته‌ فنی در کار کادر فنی تیم گفت: در هیچ جای دنیا کمیته‌ فنی در کار کادر فنی دخالت نمی‌کند و فقط کار نظارت و مشورت را انجام می‌دهد. اعضای اجرایی باشگاه و مربیان هم با توجه به بالا بودن فرهنگ‌شان قطعا از تجربه دیگران برای رفع چالش‌های تیم استفاده خواهند کرد.

کاشانی همچنین با حمایت از علی دایی گفت: بحثی در این‌باره وجود ندارد. کادر فنی با درایت هیات مدیره و مدیرعامل انتخاب شده و کارش را انجام می‌دهد. فقط امیدوارم که شرایط برای انجام کارها مناسب باشد.

به گزارش مشرق، باید ببینیم برآیند این کمیته در صورت تشکیل، برای پرسپولیس چه خواهد بود و آیا در بحث انتخاب بازیکنان و امور فنی این 4 پیشکسوت کمکی به دایی خواهند کرد یا در ادامه یک عامل دخالت کننده به حساب خواهند آمد؟



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: