جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 اسفند 1393     
اتوبوسهای برقی در تهران احیا می‌شود

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، احیا و راه اندازی خطوط برقی با هدف کاهش آلودگی هوا، از سیاستهای شهرداری پایتخت در سال ٩٤ است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، از راه اندازی مجدد اتوبوسهای برقی خیابان ١٧ شهریور تهران خبر داد و گفت: در اجرای تکالیف برنامه ٥ ساله دوم شهرداری تهران مبنی بر راه اندازی خط اتوبوس برقی مقرر شد نسبت به بازسازی تعداد ٦٤ دستگاه اتوبوس برقی به منظور احیای مجدد این خطوط در مسیر خیابان ١٧ شهریور اقدام شود.

پیمان سنندجی افزود: تاکنون بخشی از اتوبوسهای برقی توسط اتوبوسرانی بازسازی شده، بطوریکه اتوبوسهای بازسازی شده با استفاده از تکنولوژی جدید و بهره گیری از سیم و باطری، کاملا به روز شده و ادامه روند بازسازی سایر اتوبوسهای برقی نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ورود و بکارگیری اتوبوسهای هیبریدی در ناوگان اتوبوسرانی و نقش آن در کاهش آلایندگی هوا، چندین دستگاه اتوبوس هیبریدی نیز در آینده‌ای نزدیک وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران خواهد شد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، چندی پیش با بیان این‌که ورود اتوبوسهای برقی و هیبریدی با هدف حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا در دستور کار قرار گرفته است، گفت: دوران راهکارهای مقطعی برای کاهش آلودگی هوا به سر آمده و باید شهر تهران را براساس الگوی شهری پایتخت مدیریت کرد.

پیمان سنندجی، با بیان این‌که اصلیترین برنامه شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل، کاهش آلاینده‌ها از منبع است، عنوان کرد: امیدواریم با تحقق این مهم در سال ١٤٠٤ به آسمانی پاک دست یابیم، از این رو طی یک برنامه ریزی ١٠ ساله برای کاهش آلودگی هوای شهر برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: شهرداری تهران در نظر دارد تا با استفاده از تکنولوژی هیبریدی و سوخت پاک در ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیر کنترل آلاینده‌ها از مبدا گام بردارد، در همین راستا و در آینده‌ای نزدیک استفاده از این تکنولوژی در این ناوگان گسترش خواهد یافت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: