جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 اسفند 1393     
جولان داعشی ها در ترکیه

ابنا: روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی در مورد فعالیت های مجازی گروه های تروریستی در خاورمیانه نوشت: بر اساس آمار موجود، ترکیه کشوری است که بیشترین درخواست برای پاک کردن برخی محتواها از شبکه توییتر را به سازمان مرکزی این سایت ارائه داده است و در روزهای اخیر محتویاتی که توسط افراد مختلفی علیه رئیس جمهور اردوغان نوشته شده بود، مورد پیگرد قرار گرفته است. اما این ها در حالی است که سایتی مانند سایت «تقوا» که گروه های سلفی از آن برای عضو گیری برای خود استفاده می کنند، همچنان آزادانه در حال فعالیت است. همین سایت که در واقع پرخواننده ترین سایت مربوط به جنگجویان سوریه و عراق است، چندی پیش مطالبی را در مورد شیوه های حضور در جنگ عراق و سوریه و نیز شیوه های مراقبت از خود در برابر حملات هواپیمایهای بدون سرنشین آمریکا منتشر کرده بود.

این روزنامه در مصاحبه با یکی از جنگجویان ترکیه ای که از صف گروه داعش فرار کرده است، می نویسد: گستره فعالیت اینترنتی داعش در ترکیه بسیار گسترده است و هر کس می تواند از این طریق با این گروه وارد ارتباط شد و با آن همکاری کند. اگر در خیابان با اعضای گروه قرار بگذاریم، مردم متوجه می شوند، اما این جا این مشکل را ندارد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از «دیوید فیلیپس» کارشناس سابق وزارت خارجه آمریکا می نویسد: بی تفاوتی و مجاز دانستن تبلیغات چنین گروه هایی در یک کشور، به معنای تایید آن است.

این روزنامه همچنین به نقل از کارشناس دیگری نوشت: دولت ترکیه بیش از آن که نسبت به موضوع داعش حساس باشد، به موضوع «بشار اسد» حساسیت نشان می دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: