جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 اسفند 1393     
خبراز پروازهای لغو شده عمره نوروزی

ایسنا: «حسن سرخوش» درباره‌ی پروازهای لغو شده نوروزی عمره با یادآوری اینکه متاسفانه به دلیل صادر نشدن به موقع و منظم ویزای عمره‌گزاران، پروازهای گروه‌های اعزامی از تاریخ اول تا 10 فروردین 94 لغو شد، افزود: زائران اعزام‌های لغو شده‌ی این 10 روز می‌توانند در گروه‌های خالی اعزامی از 10 فروردین 94 به بعد تا پایان عملیات عمره‌ ثبت نام کرده و به سرزمین وحی اعزام شوند.

وی گفت: در صورت وجود ظرفیت خالی در کاروان‌های عمره‌ی هر استان، اولویت ثبت نام با زائران گروه‌های لغو شده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت ادامه داد: در صورتی که زائران اعزام‌های لغو شده‌ی نوروزی تمایلی برای اعزام در این موسم عمره‌ را نداشتند، می‌توانند با حفظ اولویت در موسم عمره آینده و در ایام نوروز سال 95 به عمره مفرده مشرف شوند.

او همچنین گفت: گذرنامه‌های زائرانی که زمان اعزام‌شان دوم تا نهم فروردین‌ماه سال 94 بود در صورت تمایل نداشتن به اعزام در این موسم عمره، به رابطان حج و زیارت استان‌ها مسترد خواهد شد.

به گفته‌ی سرخوش، با توجه به اختلال در روند صدور ویزا که از سه هفته گذشته صورت گرفته تا کنون اعزام بیش از 12 هزار زائر ایرانی در قالب 88 گروه با مشکل مواجه شده‌اند که این گروه از زائران با برنامه‌ریزی های صورت گرفته در ایام بعد از تعطیلات نوروز تا پایان عملیات به عمره مشرف می‌شوند. همچنین تعداد زائرانی که در 10 روزه ابتدای سال اعزام شان لغو شده حدود 25 هزار نفر است.

او در ادامه اظهار کرد: از ابتدای عملیات عمره تا کنون 333 هزار و 774 زائر ایرانی در قالب 1143 پرواز به سرزمین وحی اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: بیش از 166 هزار عمره‌گزار ایرانی با 601 پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و حدود 167 هزار زائر ایرانی عمره با 542 پرواز شرکت هواپیمایی سعودی در موسم عمره به عربستان اعزام شده‌اند.

عملیات عمره از 13 آذرماه آغاز شده و تا 26 خرداد ماه سال 94 ادامه خواهد داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: